رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مهم‌ترین راهکار پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان، آموزش مهارت خود مراقبتی است

9:07 - 02 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۷۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین راهکار پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان را، آموزش مهارت‌ها و توانمندی‌هایی معرفی کرد که کودکان و نوجوانان را برای مراقبت از خود در برابر رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی ارتقاء دهد.

مهم‌ترین راهکار پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان، آموزش مهارت خود مراقبتی استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی سید عبدالله موسوی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان با اشاره به آسیب‌های دانش‌آموزان تصریح کرد: زدن برچسب منحرف، خلافکار و ... به یک شخص نوجوان، موجب می‌شود که الگوی رفتاری ناپسند برای جوانان پدید آید.

موسوی، مهم‌ترین راهکار پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان را، آموزش مهارت‌ها و توانمندی‌هایی معرفی کرد که کودکان و نوجوانان را برای مراقبت از خود در برابر رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی ارتقاء دهد.

وی گفت: در طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) با همکاری دستگاه‌های متولی، مهارت‌های لازم به دانش آموزان داده شود.

این مقام قضایی بیان کرد: بررسی و پالایش جرایم و آسیب‌های اولویتی استان چهارمحال و بختیاری در سه کارگروه تخصصی، تهیه و تدوین برنامه جامع پیشگیری از وقوع جرم و ارتقاء سلامت اجتماعی در دو برش یک و پنج ساله و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه سربازان از موضوعات مورد توجه ما است.

گفتنی است در این جلسه مقرر گردید، شورای سیاست گذاری سند نماد با حضور دستگا‌های متولی، تشکیل و طرح بصورت مداوم در مدارس استان برگزار شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *