نخستین جشنواره «چرخ‌وفلک» به پایان رسید

12:56 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۵۷۰
نخستین جشنواره هنر‌های نمایشی «چرخ‌وفلک» با اهدای جوایز به تمام کودکان شرکت‌کننده در باغ کتاب به پایان رسید.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از ایران تئاتر، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره  «چرخ‌وفلک» چهارشنبه در باغ کتاب با حضور شبنم قلی‌خانی، جمید جبلی، پرستو گلستانی و عمو فتیله‌ای‌ها و جمع کثیری از خانواده‌ها برگزار شد.

حمید جبلی رئیس جشنواره درباره این رویداد فرهنگی گفت: «جشنواره ما خانوادگی بود و برنده و بازنده نداشت. قصد این بود که دورهمی باشیم و با کمک بسیاری از دوستان موفق شدیم.»

حسینی، مدیر باغ کتاب نیز از جبلی تشکر کرد که در دوران جنگ که کودکان تفریح چندانی نداشتند با برنامه‌های تلویزیونی امید را به کودکان اعطا می‌کرد.

رحمت امینی درباره جبلی گفت: «حمید جبلی دو چهره ماندگار دارد یکی خود اوست و دیگری کلاه قرمزی است. فکر نمی‌کنم کسی در کشور داشته باشیم که با دو چهره محبوب باشد.»

شبنم قلی‌خانی در مقام دبیر جشنواره با ارائه گزارشی گفت: «240 گروه شرکت کردن و 24 گروه به مرحله نهایی راه یافتند. این جشنواره رقابتی نبود و سه بخش اتل‌متل و رنگین‌کمان آرزو و ستاره کوچولو داشت.»

اجرای این مراسم به عهده حامد زحمتکش، بازیگر و کارگردان نمایش‌های کودک بود که در طول اجرا اطلاعات مبسوطی درباره جشنواره و شیوه برگزاری آن ارائه داد.

در این مراسم به تمام شرکت‌کنندگان هدایایی اهدا شد و چند تن از کودکان بخشی از اجراهای خود را برای عموم به نمایش گذاشتند. همچنین عمو فتیله‌ای‌ها که تأکید کردند حمید جبلی بخشی از حرفه‌ای شدن‌ آنان است، به اجرای چند قطعه موسیقیایی با همراهی کودکان پرداختند.

گروه زنبورک در ابتدای مراسم دقایقی به اجرای ترکیب موسیقی و نمایش پرداختند که بخشی از این قطعات به خاطرات گذشته والدین حاضر در سالن بازمی‌گشت.

نخستین جشنواره هنرهای نمایشی «چرخ‌وفلک» توسط مؤسسه «تماشاگان» برگزار شد و ریاست آن بر عهده حمید جبلی بود. این جشنواره در ۳ بخش «ستاره کوچولو»، «اتل متل» و «رنگین کمان آرزو» برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال در نظر گرفته شده بود برگزار شد.

بعد از بازبینی که توسط حمید جبلی، شبنم قلی خانی، پرستو گلستانی، هادی حسنعلی و حامد زحمتکش انجام شده، ۱۲ گروه از تهران و ۱۲ گروه از شهرستان ها به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند. در مراسم اختتامیه نیز به کلیه گروه های حاضر در بخش نهایی، با حضور هنرمندان و داوران این جشنواره، جایزه اهدا شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *