لاوروف خواستار توقف جنگ لفظی میان ترامپ و رئیس کره شمالی شد

12:45 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۵۵۶
وزیر امور خارجه روسیه تنش لفظی میا ترامپ و رئیس کره شمالی را به دعوای کودکان در مهد ودک تشبیه کرد و از انان خواست تا به این رفتار کودکانه پایان دهند.

لاوروف خواستار توقف جنگ لفظی میان ترامپ و رئیس کره شمالی شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر امور خارجه روسیه تنش لفظی میا ترامپ و رئیس کره شمالی را به دعوای کودکان در مهد کودک تشبیه کرد و از آنان خواست تا به این رفتار کودکانه پایان دهند.

«سرگئی لاوروف» در کنفرانس خبری خود در نیویورک از دو طرف خواستار شد تا از اقدامات شتابزده دست بردارند تا اوضاع در شبه جزیره کره آرام شود.

وی افزود: مسکو با دیگر کشورها برای یافتن رویکرد منطقی و نه احساسی برای بحران کره شمالی تلاش می‌کند.

لاوروف گفت: مسکو از تلاش کشور سوم برای میانجیگری میان آمریکا و کره شمالی استقبال می‌کند و این اقدام می‌تواند از سوی یک کشور بی‌طرف مانند یک کشور اروپایی انجام گیرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه و چین در حال کار کردن بر روی یک پیشنهاد مشترک هستند تا در ازای متوقف کردن رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، آزمایش موشکی و هسته‌ای کره شمالی را تعلیق کنند.

طی هفته‌هی اخیر و پس از ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی تنش میان کره شمالی و آمریکا شدت گرفته است و ترامپ نیز در سخنرانی خود در سازمان ملل کره شمالی را تهدید به نابودی کامل کرد که رهبر کره شمالی نیز در واکنش به این تهدید ترامپ را روانی توصیف کرد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *