همکاری "ایران و پاکستان" در مبارزه با تروریسم نویدبخش آینده روشن منطقه است

8:00 - 02 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۴۶۹
وزیر دفاع پاکستان از مبارزه با تروریسم به عنوان یکی از زمینه های همکاری دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان یاد کرد و گفت:این تعامل و همکاری دوجانبه نویدبخش آینده روشن منطقه است.

به گزارش سرویس بین الملل   خرم دستگیر خان در خصوص همکاری های دفاعی دو کشور و نیز نقش ایران در تحقق اهداف 'راهروی اقتصادی چین-پاکستان' و زمینه های گوناگون همکاری ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه ، گفت: ارتش پاکستان تجربه های جدیدی در عملیات نظامی اخیر علیه تروریست ها به دست آورده است و دولت پاکستان نیز برای ایجاد تعادل بین ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی برای تقویت حمایت از پاکستان تمرکز می کند.

وی اضافه کرد:در زمینه مبارزه با تروریسم، ایران و پاکستان فرصت های مناسبی دارند، زیرا منافع مشترک دو کشور در این مهم است.
خرم دستگیر خان اضافه کرد:پاکستان و ایران و هر دو دارای تجربه های موفقی در مبارزه با تروریسم هستند دو کشور می توانند این تعامل را در بخش تبادل تجربیات توسعه داده و از این فرصت برای گسترش همکاری های دوجانبه استفاده کنند.

وزیر دفاع پاکستان در بخش دیگری از سخنانش از ایران به عنوان شریک منطقه ای و کشور برادر و همسایه یاد کرد و گفت: اعلام آمادگی ایران برای پیوستن به طرح عظیم راهروی اقتصادی چین-پاکستان به عنوان یک شبکه گسترده ارتباط درون منطقه ای و حتی بین المللی، ارزش و اعتبار این طرح را افزایش می دهد، به ویژه آنجا که ایران در نزدیکی بندر گوادر واقع است.
وی اضافه کرد:اگر بر تجارت و همکاری اقتصادی دوجانبه تاکید و تمرکز بیشتری شود، منافع دو طرف به خصوص در مناطق مرزی تامین می شود.

این مقام عالی پاکستان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم افزایش تعامل بین دولت ها گفت:با گسترش سرمایه گذاری راهروی اقتصادی چین - پاکستان ' CPEC ' می توان در خصوص رفع فقر گام های مهمی برداشت.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی نیز سه شنبه نوزده سپتامبر در دیدار نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، از تحرکی که در روابط دو کشور در سالهای اخیر ایجاد شده ، استقبال کرد و اظهارداشت:خواست دو ملت ، روابطی مستحکم و همیشگی میان ایران و پاکستان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *