رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"هند" اقدامات کره شمالی را محکوم کرد

12:29 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۴۰۲
وزیر امور خارجه هند،اقدامات اخیر کره شمالی در نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از شبکه خبری زی نیوز هند،'سوشما سواراج' روز جمعه در نشست وزیران کشورهای عضو بریکس در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک افزود:اقدامات و رفتار کره شمالی باعث افزایش نگرانی در سطح منطقه و جهان شده است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز جمعه گذشته آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم و آن را نقض جدی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل دانست.

در بیانیه سازمان ملل آمده است این فعالیت ها نه تنها منطقه ،بلکه همه کشورهای عضو سازمان ملل را به خطر می اندازد.

درپی برگزاری رزمایش آمریکا و کره جنوبی و تهدید ترامپ به حمله نظامی ،پیونگ اقدام به پرتاب موشک و آزمایش بمب هیدروژنی کرد.
چین می گوید:آمریکا باید از تهدید نظامی کره شمالی دست بردارد.

وزیر امور خارجه هند در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره غیر مستقیم به پاکستان اظهار کرد وحشت تروریسم ،صلح و امنیت جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با محکوم کردن سوء استفاده از دین برای توجیه حمایت از تروریسم اظهار کرد برخی از کشورهای جنوب آسیا از تروریست ها حمایت می کنند.

سواراج تاکید کرد: کشورها باید به صورت متحد ،شبکه های ارتباطی و مالی تروریست ها را نابود کنند و اجازه فعالیت آزادانه به آنها را ندهند.

وی خواستار اجرایی شدن هر چه زودتر کنوانسیون جامع مقابله با تروریسم بین المللی ،حمایت کشورها از اصلاحات در صندوق بین المللی پول و شورای امنیت سازمان ملل شد.
کنوانسیون جامع مقابله با تروریسم بین المللی در سال 1996 با هدف مبارزه با جرایم و استرداد تروریست ها به سازمان ملل پیشنهاد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *