"روزنامه هندی": پایبند نبودن آمریکا به توافقات بین المللی رویه ای خطرناک است

21:40 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۳۹۳
روزنامه انگلیسی زبان هندو با اشاره به تهدید 'دونالدترامپ' به تائید نکردن توافقنامه هسته ای با ایران اظهار کرد پایبند نبودن آمریکا به توافقات بین المللی که با ایران و دیگر کشورها امضا کرده،رویه ای خطرناک است .

به گزارش سرویس بین الملل این روزنامه درادامه اضافه کرد توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ جهانی ،یک مشکل مهم بین المللی را از طریق گفت و گو حل و فصل کرد.

روزنامه هندو در ادامه به اشاره به سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت در صورتیکه توافقنامه هسته ای بار دیگر ازسوی آمریکا تائید نشود روند فروپاشی این توافقنامه که پس از چند سال گفت وگو بدست آمده،رقم می خورد.

نویسنده این مطلب با اشاره به تائید چند باره برنامه هسته ای ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه کرد این گزارشها نشان دهنده غیر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران است.
درادامه این مطلب آمده است توافقنامه هسته ای بدون شلیک حتی یک گلوله و تنها از طریق گفت وگو بدست آمده است .

به نوشته این روزنامه ،اگر آمریکا در خصوص عدم گسترش سلاح های هسته ای جدی است باید از شیوه توافقنامه هسته ای با ایران برای حل دیگر اختلافات پیچیده بین المللی استفاده کند.

در ادامه این مطلب اضافه شده است تحریم بیشتر ایران که بخش زیادی از برنامه هسته ای خود را کنار گذاشته به بهانه برنامه موشکی توسط آمریکا، چه پیامی برای دیگر کشورها در خصوص توافقنامه های بین المللی داشته باشد؟.

این روزنامه هندی در ادامه حملات ترامپ به ایران را با هدف جلب رضایت حامیان تندرو آمریکا در کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی دانست و اضافه کرد خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای باعث تضعیف سازمان های جهانی و تلاش های بین المللی خواهد شد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است:موضع خصمانه و شدید اللحن 'دونالد ترامپ'رئیس جمهوری امریکا در خصوص توافق هسته ای ایران، رژیم منع گسترش سلاح های هسته ای را تضعیف می کند.

روزنامه هندو در این مطلب اضافه کرد سخنان رئیس جمهوری امریکا در نخستین سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل، هرگونه امید برای بهبود روابط ایران و امریکا را نابود کرد.

دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل،توافق هسته‌ای قدرت‌های جهان با ایران را یکی از بدترین توافق‌نامه‌هایی توصیف کرد که دولت آمریکا در تاریخ خود امضاء کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *