درگیری شدید میان پلیس برزیل و قاچاقچیان در زاغه های شهر ریودوژانیرو

2:50 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۳۸۳
اوایل روز جمعه درگیری های شدیدی میان پلیس و قاچاقچیان مواد مخدر در زاغه «روسینیا» رخ داد. در این زاغه حدود هفتاد هزار نفر زندگی می کنند.

به گزارش گروه بین الملل ،صدها سرباز ارتش برزیل برای مبارزه با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر به یکی از زاغه های شهر ریودوژانیرو یورش بردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوایل روز جمعه درگیری های شدیدی میان پلیس و قاچاقچیان مواد مخدر در زاغه «روسینیا» رخ داد. در این زاغه حدود هفتاد هزار نفر زندگی می کنند.


تصاویر تلویزیون «گلوبو» افرادی را نشان می دهد که در کوچه های روسینیا با انواع سلاح گرم شلیک می کنند. یک اتوبوس در این زاغه به آتش کشیده شد و مهمترین بزرگراه این منطقه توسط پلیس موقتا مسدود شد.
«رائول جانگمن» وزیر دفاع برزیل به درخواست پلیس 950 سرباز و 10 نفربر زرهی را به خیابان های روسینیا اعزام کرد.


خبرگزاری فرانسه نوشت که این درگیری ها موجب وحشت ساکنان روسینیا شده است.


خشونت در زاغه ها که یک چهارم از جمعیت ریودوژانیرو را در خود جای داده، امری معمول است. گروه های مواد مخدر کنترل بخش زیادی از این زاغه ها را در دست دارند.


درگیری های روسینیا روز یکشنبه پس از آن شروع شد که اعضای یک گروه مواد مخدر برای مقابله با گروه های رقیب به خیابان های این زاغه ریختند.


ریکاردو لیما نونس رئیس پلیس محلی گفت: این اتفاق یک جنگ میان دو گروه از اشرار بود.


این بحران زمانی عمیق تر شد که پلیس از مقابله با این وضعیت امنتاع کرد و فرماندار ریودوژانیرو دستور داد نیروهای امنیتی دخالت نکنند.


وضعیت نابسامان اقتصادی در ریودوژانیرو جزو عوامل اصلی رشد جرائم و ناتوانی نیروهای امنیتی در اعمال کنترل بر اوضاع منطقه است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *