درخواست رکس تیلرسون از دونالد ترامپ برای اعلام پایبندی ایران به اجرای برجام

12:40 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۲۶۹
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی مدعی شد وزیر خارجه آمریکا و چند تن از مقامات دولتی در حال رایزنی با رئیس‌جمهور این کشور برای اعلام پایبندی ایران در گزارش ماه آینده به کنگره هستند.

رکس تیلرسونبه گزارش گروه بین‌الملل ، وال‌استریت ژورنال اعلام کرد مقامات دولتی آمریکا در حال توصیه به دونالد ترامپ برای اعلام پایبندی ایران به مفاد برجام هستند اما باید تغییراتی در این توافق هسته‌ای ایجاد شود.

وال‌استریت ژورنال مدعی شد چند تن از مقامات دولت کنونی و پیشین آمریکا به این روزنامه گفته‌‎اند که رکس تیلرسون و چند تن دیگر از اعضای کابینه در حال تلاش برای متقاعد کردن دونالد ترامپ به منظور اعلام پایبندی ایران به اجرای برجام در گزارش 15 اکتبر خود به نمایندگان کنگره هستند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی وزیر خارجه و برخی از مقامات دولت آمریکا به دونالد ترامپ توصیه کرده‌‎اند ضمن اعلام پایبندی ایران به اجرای برجام به منظور رفع نگرانی‌های آمریکا تغییراتی در توافق هسته‌ای با ایران ایجاد شود.

این گزارش وال‌استریت‌ژورنال در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر  رئیس‌جمهور و مقامات دولت آمریکا و همچنین وزیر خارجه این کشور اظهارات ضدایرانی خود را افزایش داده و خواستار لغو برجام شده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *