توسل به حضرت علی اصغر (ع) در اولین روز ماه محرم/ایران اسلامی شاهد برگزاری باشکوه همایش شیرخوارگان حسینی+عکس

9:48 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۲۰۹
پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی امروز صبح در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی امروز صبح در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

این همایش بزرگ نه تنها در شهرهای ایران بلکه در کربلای معلی نیز، همزمان با حضور گسترده مادران و کودکانشان برگزار گردید.

مراسم شیرخوارگان حسینی

سیل عظیمی از مادران به همراه نوزادان و کودکانشان در این مراسم بزرگ حاضر شده و به راز و نیاز با معبود و توسل به حضرت علی اضغر (ع) مشغول شدند.

مداحی، دعا و نوحه سرایی از جمله برنامه ‌های ویژه‌ای بودند که امروز در پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شدند.

مراسم شیرخوارگان حسینی

با وجود گذشتن دقایقی از این مراسم عاشقان حسینی و خانواده‌ها همچنان به صحن مصلی امام خمینی (ره) وارد می‌شدند و این حضور تا دقایق پایانی مراسم ادامه داشت.

مادران همزمان با روضه و نوحه خوانی مداحان نوزدان خود را رو به آسمان گرفته و با معبود خویش درد و دل می‌کردند. ایران اسلامی تماماً سیاه‌پوش عزای کربلا شده و غرق در ماتم روز اول این ماه عزیز را به سوگ نشست.

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در ابتدای این مراسم با سخنرانی و نوحه سرایی در مقام شامخ امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) شور ویژه‌ای به این مراسم بخشید.

شیرخوارگان حسینی

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ما وظیفه داریم که ماهیت نهضت امام حسین علیه‌السلام را بررسی کنیم. رمز ماندگاری عاشورا، محتوای نورانی عاشورا، جاذبه بی‌نظیر عاشورا و مجموعه‌ای که این حادثه را آفریدند قابل توجه است. روزی که در صحنه کربلا جمعی حاضر شدند، ۷۲ نفر مرد و حدود ۸۰ نفر زن وجود داشتند. کمیت خوب است اما آن که ماندگار و اثرگذارتر است، کیفیت می‌باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: خیلی انقلاب‌ها برپا شده اما ماندگار نداشته است. امام حسین علیه‌السلام خلیفه خدا بود و حرکتش با کمیت کم عالم را درنوردید و جهان را تحت تاثیر خودش قرار داد. منشا حضور عاشوراییان در کنار امام حسین علیه‌السلام فقط ایمان و عشق بود. آن‌ها آمده بودند که از دنیا بگذرند. آنجا هم که ایمان باشد، متعلقات دنیا در نظر انسان ناچیز جلوه می‌کند.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: در عاشورا بخشنامه، احضار و جلب نبود بلکه اختیار، انتخاب و گزینش بود. ماهیت حرکت امام حسین علیه‌السلام کاملاً مردمی بود. اگر انقلاب ایران شاه را بیرون و دست آمریکا را کوتاه کرد، رمزش این بود که امام خمینی (ره) جانشین امام حسین علیه‌السلام بود و مردم به صورت داوطلبانه فرزندان خود را هدیه کردند.

مراسم شیرخوارگان حسینی

گفتنی است این مراسم به طور همزمان در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های ایران اسلامی در حال برگزاری بود و مراسم به صورت زنده از شبکه دوم سیما پخش شد.

بر اساس این گزارش، مراسم شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های اصفهان "آستان ابراهیم بن موسی (ع)"، آبادان، مشهد، شیراز، اراک، همدان و سایر شهرهای ایران با استقبال ویژه مردم برگزار شد.

این مراسم تا نزدیکی‌های اذان ظهر ادامه داشت و خانواده‌ها همچنان در گروه‌های بزرگ در جای جای میهن اسلامی در آن حضور می‌یافتند. این برای پانزدهمین سال پیاپی است که همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود و پانزدهمین دوره از آن با عظمتی مثال زدنی در کل کشور برپا شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *