اعلام انصراف وزیر خارجه انگلیس از استعفای خود

0:25 - 30 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۹۷۲
وریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، که به سبب اختلاف با ترزا مِی، نخست وزیر این کشور، بر سر نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) تهدید به کناره‌گیری کرده بود، از موضع خود عقب‌نشینی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ،به نقل از تایمز، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، که به سبب اختلاف با ترزا مِی، نخست وزیر این کشور، بر سر نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) تهدید به کناره‌گیری کرده بود، از موضع خود عقب‌نشینی کرد. ایندیپندنت در گزارشی، اختلاف میان ترزا مِی و بوریس جانسون را بر سر «راهبرد» اجرایی کردن برکسیت اعلام کرده بود.

وزیر خارجه انگلیس که مخالف «برکسیت نرم» است، روز جمعه در یک سخنرانی در فلورنس، به استعفا تهدید کرده بود. با وجود این، جانسون تلویحاً اظهار کرده است در صورتی که مستأجر خانه شماره 10 خیابان داونینگ (نخست وزیر انگلیس) این کشور را به داشتن رابطه‌ای همانند سوییس با اتحادیه اروپا متعهد نکند، از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد.

در همه‌پرسی اواخر ماه ژوئن سال 2016 میلادی در انگلیس، هفده میلیون نفر از مردم این کشور به برکسیت رأی مثبت دادند. در این همه‌پرسی، شانزده میلیون نفر نیز به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند. انگلیس قرار است تا آوریل سال 2019 میلادی روند خروج از اتحادیه اروپا را تکمیل کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *