ترامپ آتش اختلافات بین "افغانستان و پاکستان" را تشدید نکند

12:32 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۸۰۶
رئیس حزب عوامی ملی پاکستان در اعتراض به استراتژی جدید واشنگتن تاکید کرد: ترامپ اگر نقش میانجی برای حل اختلافات افغانستان و پاکستان را بازی نمی‌کند پس آتش اختلافات بین دو کشور را نیز تشدید نکند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه ویسا، اسفندیار ولی خان از رهبران اقوام پشتون در پاکستان و رهبر حزب عوامی ملی این کشور به استراتژی جدید واشنگتن اعتراض کرد و آن را سبب تباهی افغانستان و پاکستان دانست.

وی در ادامه از رئیس‌جمهور آمریکا خواست که اگر نقش میانجی را برای حل مشکلات دو کشور بازی نمی‌کند پس از تشدید آتش اختلافات در بین کابل و اسلام‌آباد نیز خودداری کند.

ولی خان از سیاست جدید ترامپ در قبال افغانستان و پاکستان انتقاد کرد و آن را باعث تشدید اختلافات در بین دو کشور دانسته است.

این سیاستمدار پاکستانی از چین نیز خواسته تا بجای ایفای نقش میانجی بین اسلام‌آباد و کابل نقش ضامن برای اجرایی شدن تعهدات دو کشور را به عهده گیرد.

اسفندیار ولی خان گفت: به دولت چین پیشنهاد می‌کنم تا در کنار اینکه برای حل اختلافات دو کشور تلاش می‌کند نقش ضامن اجرایی تعهدات بین اسلام‌اباد و کابل را ایفا کند.

وی تصریح کرد: افغانستان و پاکستان به یکدیگر اعتماد ندارند و اسلام‌آباد باید برای پیشنهاد مذاکراتی که اشرف غنی ارائه می‌کند آمادگی بگیرد زیرا این مذاکرات می‌تواند پنجاه درصد از مشکلات جاری در بین دو کشور را حل کند.

اسفندیار ولی خان پیش از این نیز از دولت پاکستان خواسته بود تا پیشنهاد افغانستان برای آغاز مذاکرات سیاسی بین دو کشور را بپذیرد زیرا تحکیم صلح پیش‌شرطی برای تحقق ثبات و توسعه در منطقه محسوب می‌شود.

اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان در نشست سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که جنگ افغانستان داخلی نیست و این کشور خواستار مذاکره با پاکستان برای تحکیم صلح و ثبات در منطقه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *