دولت میانمار مانع از ارسال کمک‌های انسانی به مناطق بحران زده می‌شود

13:55 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۷۹۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: مراجع بین‌المللی و پارلمان‌های جهان برای پایان دادن به حوادث تلخ میانمار اقدام کنند.

دولت میانمار مانع از ارسال کمک‌های انسانی به مناطق بحران زده می‌شودبه گزارش گروه سیاسی ، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی پیامی به همتایان خود، آن‌ها را برای پایان دادن به حوادث تلخ میانمار مورد خطاب قرار داد.

متن پیام رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نقل از خانه ملت به همتایان خود در خصوص حوادث میانمار به شرح زیر است:

بسمه تعالی

همانگونه که استحضار دارید، اقلیت مسلمان روهینگینا در میانمار هدف حملات سازمان یافته و گسترده نظامیان این کشور قرار گرفته اند و طی آن هزاران زن و کودک، پیر و جوان بی دفاع کشته و مجروح و ده ها هزار نفر آواره و مجبور به کوچ اجباری شده اند.

این درحالی است که متأسفانه اقدام مؤثری از سوی جمعه بین الملل و برخی از مدعیان حقوق بشر برای جلوگیری از کشتار سازمان یافته و نسل کشی به عنوان مصداق بارز جنایت جنگی و نقض گسترده حقوق بشر دوستانه صورت نگرفته است. به جرأت می توان گفت در صورت ادامه این شرایط تأسف بار، جهان شاهد یک فاجعه بزرگ انسانی خواهد بود.

در این حال دولت میانمار نیز نه تنها از انجام هرگونه اقدامی برای ممانعت از نقض آشکار حقوق بشر خودداری می کند بلکه ارسال کمک های انسانی توسط کشورها و سازمان های بین المللی و منطقه ای به مناطق بحران زده در داخل میانمار جلوگیری می نمایند.

مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن کشتار اقلیت مسلمان روهینگینا در میانمار و تأکید بر مسئولیت دولت میانمار در قبال تداوم این حوادث اسفناک، از سازمان های بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل و یکایک پارلمان های جهان قویا می خواهد با عمل به مسئولیت خود براساس اصول شناخته شده حقوق بین الملل و تکالیف انسانی و الهی، برای پایان دادن به این حادثه تلخ اقدامات مؤثر خود را به عمل آورند.

علاءالدین بروجردی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *