رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمله نیروهای نظامی اسپانیا به دفاتر مقامات دولت محلی کاتالونیا/ وزیر اقتصاد بازداشت شد

13:04 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۷۵۶
نیروهای گارد ملی اسپانیا یک هفته مانده به برگزاری همه‌پرسی جدایی کاتالونیا روز چهارشنبه به دفاتر مقامات دولت محلی این ایالت خودمختار حمله کردند و چند تن از مقامات دولت محلی را بازداشت کردند.

کاتالونیابه گزارش گروه بین‌الملل ، نیروهای نظامی دولت مرکزی اسپانیا روز چهارشنبه طی عملیاتی به دفاتر مقامات محلی دولت کاتالونیا حمله کرد.

وب‌سایت روزنامه منحلی « El Pais» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در آستانه برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی جدایی کاتالونیا، پلیس اسپانیا روز چهارشنبه با دفاتر دولت محلی این منطقه ازجمله دفتر کار وزرای اقتصاد، کشور، امور خارجه، رفاه، ارتباطات و همچنین اداره مالیات حمله و بازرسی کردند.

تنش بین دولت مرکزی اسپانیا با منطقه خودمختار کاتالونیا طی هفته‌ها و روزهای گذشته بار دیگر افزایش یافته چرا که مقامات دولت محلی کاتالونیا تصمیم گرفته‌اند تا در روز یکم اکتبر همه‌پرسی جدایی کامل این ایالت از اسپانیا را برگزار کنند اما دولت مرکزی این همه‌پرسی را غیرقانونی اعلام و تأکید کرده که نباید برگزار شود.

به گفته این روزنامه پلیس اسپانیا تاکنون 14 تن از مقامات دولت محلی کاتالونیا از جمله وزیر اقتصاد را بازداشت کرده‌ تا از برگزاری همه‌پرسی جدایی این ایالت جلوگیری کند.

افزون بر این نیروهای امنیتی دولت مرکزی اسپانیا بیش از 100 تن از شهردارهای ایالت کاتالونیا که از همه‌پرسی جدایی حمایت کرده‌اند به دادستانی فراخوانده‌اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *