زندگی ۱۱ تا ۱۸ میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیرقانونی و غیررسمی/ اورژانس اجتماعی راهکارموثری نیست

10:28 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۶۵۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: درحال حاضر ۱۱ تا ۱۸ میلیون نفر درسکونتگاه‌های غیرقانونی و غیررسمی زندگی می‌کنند؛ البته طبق آمار ۱۱ میلیون نفردرحاشیه شهر و ۷ میلیون نفر هم دربافت‌های فرسوده قرار دارند که شرایطی بدتر از حاشیه نشینی ندارند.
سکونت ۷ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده/مقابله با حاشیه نشینی تحت اورژانس اجتماعی امکان پذیر نیستبه گزارش گروه سیاسی ، سلمان خدادادی درخصوص صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور درباره شرایط نامناسب ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور، گفت: سال گذشته در کمیسیون اجتماعی مصوب شد که سازمان بهزیستی در تمامی شهر‌های بیش از ۵۰ هزار جمعیت اورژانس اجتماعی را راه اندازی کند، خوشبختانه بهزیستی دراین حوزه اقدامات خوبی را انجام داد؛ حتی در شهر‌های کمتر از ۵۰ هزار نفر هم اورژانس اجتماعی برقرار شد.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، افزود:، اما معضل حاشیه نشینی با این مسائل قابل حل نیست، درحال حاضر ۱۱ تا ۱۸ میلیون نفر درسکونتگاه‌های غیرقانونی و غیررسمی زندگی می‌کنند؛ البته طبق آمار ۱۱ میلیون نفردرحاشیه شهر و ۷ میلیون نفر هم دربافت‌های فرسوده قرار دارند که شرایطی بدتر از حاشیه نشینی ندارند.

وی تاکید کرد: مشکل حاشینه نشینی با اورژانس اجتماعی قابل حل نیست، اما یک اقدام قابل قبول برای رسیدگی به معضل حاشیه نشینی برداشت ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغالزایی درشهر‌های کوچک و بزرگ است، باید برای رفع این مشکل توسعه روستا‌ها را مدنظرقرار داد؛ متاسفانه روستاییان به دلیل نبود امکانات کافی به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند.

خدادادی با بیان اینکه در مقطعی ۷۰ درصد مردم در روستا‌ها زندگی می‌کردند، گفت: این میزان درحال حاضربه ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده است، فاجعه خروج مردم ازروستا‌ها و مهاجرت به شهر‌ها به دلیل بی توجهی به شغل، مسائل بهداشتی و درمانی روستاییان به وجود آمده است؛ بنابراین اورژانس اجتماعی راهکارموثری برای حاشیه نشینی نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اتخاذ برنامه‌های لازم برای توسعه روستا‌ها درکشور، افزود: دولت برنامه‌های لازم کارشناسی شده را برای مقابله با حاشیه نشینی تدوین کند.

به گزارش خانه ملت، معاون اول رئیس جمهوری به پنج اولویت اول دولت در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور وضعیت نامناسبی دارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *