امنیت‌ "مساجد افغانستان" در ماه محرم با اتخاذ سیاست جدید برقرار می‌شود

11:12 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۴۷۹
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت: سیاست امنیت مراکز دینی در شورای امنیت ملی به تصویب رسیده و براساس آن دولت بین افرادی که برای تامین امنیت مساجد استخدام شده‌اند اسلحه توزیع می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان ، در نشستی با مسوولان امنیتی و دفاعی و شماری از علمای دینی این کشور، گفت: سیاست امنیت مراکز دینی در شورای امنیت ملی به تصویب رسیده و براساس آن دولت بین افرادی که برای تامین امنیت مساجد استخدام شدند اسلحه توزیع می‌کند.

به گفته وی، مشارکت و همکاری مردم با نهادهای امنیتی در تامین امنیت مساجد و تکایا، نخستین ویژگی سیاست یاد شده است که در صورت موفقیت می‌تواند به یک الگوی مثبت در زمینه همکاری متقابل بین دولت و مردم، تامین امنیت و تقویت اعتماد مردم به دولت مبدل شود.

وی افزود: تصویب و اجرای این سیاست هرگز از تکالیف ارگان‌های امنیتی به خصوص وزارت کشور و نیروهای پلیس در تامین امنیت مردم به صورت کل و تامین امنیت مساجد، تکایا، اماکن و مراسم دینی و مذهبی نمی کاهد.

وی تصریح کرد: سیاست تامین امنیت مساجد و تکایا تنها به دهه محرم و روزهای عاشورا اختصاص ندارد بلکه این سیاست برای یک تا دو سال دیگر و مبتنی به شرایط امنیتی در نظر گرفته شده و یک سیاست میان مدت است که در کل کشور اجرا می‌شود.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود: توزیع اسلحه، تجهیزات، تحکیمات امنیتی و معاش افرادی که برای تامین امنیت مساجد و تکایا استخدام می شوند به عهده دولت است و سیاست امنیتی مراکز دینی از طریق معرفی افراد قابل اعتماد مردم به وزارت کشور در همکاری متقابل مردم و ارگان‌های امنیتی اجرا می‌شود.

دانش در خصوص نحوه بر گزاری مراسم تجلیل از عاشورا، گفت: محافل تجلیل از دهه محرم باید به طوری مدیریت شود که هم از بی نظمی، تندوری و احساسات نابجا جلوگیری شود و هم به تحکیم ثبات، وحدت و همدلی بین مردم و وفاق بین پیروان مذاهب اسلامی در کشور کمک بیشتر نماید.

وی تاکید کرد: ارگان‌های امنیتی؛ مخصوصا وزارت داخله در تامین امنیت همه مراکز دینی و به خصوص مراکز که مورد تهدید است به صورت جدی از طریق بخش‌های امنیتی توجه نموده و مردم نیز از همکاری با پلیس و دیگر نیروهای امنیتی دریغ نکنند.

دانش گفت: توجه به شرایط امنیتی و حوادث ناگواری که اخیرا رخ داده است، مردم به تامین امنیت مراکز دینی از طریق توظیف افراد و حوزات امنیتی اکتفا نکنند؛ بلکه خود نیز و به خصوص جوانان، به ضرورت تامین امنیت مساجد و تکایا و مراسم تجلیل از دهه محرم و روزهای عاشورا، توجه جدی کنند..

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *