حذف بحث برانگیز پرافتخارترین فیلم سال از فهرست اسکار/ماجرای نیمروز با وجود موفقیت داخلی دیده نشد+عکس

12:00 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۳۱۸
چهار فیلم "رگ خواب" ساخته حمید نعمت‌الله، "مالاریا" ساخته پرویز شهبازی، "نفس" ساخته نرگس آبیار و "ویلایی‌ها" ساخته منیر قیدی نام آثاری هستند که به فهرست نهایی انتخاب اسکار 2018 رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، فهرست کوتاه ۴ فیلم برای بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد. 

چهار فیلم "رگ خواب" ساخته حمید نعمت‌الله، "مالاریا" ساخته پرویز شهبازی، "نفس" ساخته نرگس آبیار و "ویلایی‌ها" ساخته منیر قیدی نام آثاری هستند که به فهرست نهایی انتخاب اسکار 2018 رسیده‌اند.

ماجرای نیمروز

در این میان حذف فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز" که طی سال گذشته اکثر جوایز سینمایی را به خود اختصاص داده بسیار عجیب است. فیلمی که علاوه بر ساختار متفاوت سینمایی از لحاظ مفهومی نیز ویترین خوبی برای سینمای ایران است.

شیوه کارگردانی، ژانر متفاوت و همچنین داستانی تازه در کنار بازی‌های یکدست و درست تماماً دلایلی هستند که از نگاه بسیاری منتقدین مورد ستایش قرار گرفته شده اند.

ماجرای نیمروز

ماجرای نیمروز به عنوان دومین اثر بلند سینمایی محمدحسین مهدویان در تمام رویدادهای حاضر توانست جوایز بسیاری را بدست آورد و علاوه بر آن در گیشه نیز به اقبال قابل توجهی دست یافت.

ماجرای نیمروز می‌توانست با حضور در اسکار 2018 چهره تازه‌ای سینمای جوان ایران را به نمایش بگذارد. ساخت فیلمی متفاوت از کارگردانی جوان اتفاق ویژه ای در سینمای ایران محسوب می‌شد اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد و این فیلم چرخه اسکار حذف شد.

ماجرای نیمروز

جوایز زیر از جمله جوایز مهم و رسمی بودند که ماجرای نیمروز از آن خود کرد:

سیمرغ بلورین بهترین فیلم (جشنواره فیلم فجر)
سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس (جشنواره فیلم فجر)
بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه ویژه بهترین فیلم از نگاه ملی (جشنواره فیلم فجر)
بهترین چهره پردازی (جشن منتقدان سینما)
دیپلم افتخار بهترین کارگردانی(جشن منتقدان سینما)
جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد/هادی حجازی فر(جشن منتقدان سینما)
دیپلم افتخار بهترین تدوین(جشن منتقدان سینما)
جایزه بهترین چهره‌پردازی(جشن منتقدان سینما)
جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس(جشن منتقدان سینما)
بهترین تدوین (هفدهمین جشن حافظ)
بهترین بازیگران مرد (هفدهمین جشن حافظ)
بهترین کارگردان (هفدهمین جشن حافظ)

ماجرای نیمروز

حال باید دید که هیات انتخاب بر چه اساس موفق‌ترین فیلم سینما طی سال گذشته را از چرخه انتخاب حذف کرده است. فیلمی که نه تنها برای مخاطبین بلکه برای منتقدین نیز قابل احترام و از لحاظ فنی بسیار قوی بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *