وزیر خارجه پاکستان: راهبرد نظامی ترامپ در قبال "افغانستان" شکست خورده است

21:20 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۱۷۸
خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان، رویکرد نظامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص افغانستان را سیاستی شکست خورده عنوان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با رسانه های غربی گفت که نمی داند چگونه نظامیان آمریکایی می توانند در حال حاضر در افغانستان موفق شوند، در حالی که افزایش نیروی نظامی در دولت اوباما و حدود هشت برابر بیشتر از آنچه اکنون برنامه ریزی شده بود، موفق نبوده است.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین بر لزوم تداوم مذاکرات صلح با طالبان تاکید کرد که به اعتقاد وی، در صورتی که واشنگتن با کشورهای منطقه که بر گروهک ستیزه جوی طالبان نفوذ داشته باشد، می تواند برنامه ریزی و انجام شود.

محمد آصف در ادامه سخنانش در خصوص راهبرد نظامی آمریکا در خصوص افغانستان اضافه کرد:این 'حماقت ' است و آمریکایی ها به دنبال استراتژی هستند که قبلا شکست خورده است، زیرا فشار و تهدید هیچ مشکلی را حل نمی کند و در گذشته نیز هیچ مشکلی را حل نکرده است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه این گفت و گو تاکید کرده که حتما به مسئولان سازمان ملل متحد یادآور می شود که  آرامش باید به این منظقه بازگردد و فشار و تهدید راه حل مناسبی برای حل این مشکل نخواهد بود.

چهارشنبه هفته گذشته نیز آنتونیو گوترز دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که هیچ راه حل نظامی برای جنگ افغانستان وجود ندارد و راهبرد راه حل سیاسی برای حل این مشکل را خواستار شده بود.

روابط پاکستان و ایالات متحده آمریکا پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در بیست و یکم اوت سال جاری راهبرد جدید خود را در خصوص افغانستان و جنوب آسیا اعلام کرد، دچار تنش شد.

رئیس جمهوری آمریکا در معرفی راهبرد واشنگتن درباره جنگ در افغانستان، آشکارا پاکستان را متهم کرد به پناهگاه تروریست هایی تبدیل شده است که افغانستان را بی ثبات می کنند و خواستار توقف فوری این وضع شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *