رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"دولت افغانستان" ادعای فروش تجهیزات کمیسیون انتخابات را بررسی کند

9:05 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۱۷۶
معاون سنای افغانستان اعلام کرد که ادعاهایی مبنی بر فروش تجهیزات کمیسیون انتخابات توسط یکی روسای این کمیسیون وجود دارد که باید دولت به آن رسیدگی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل محمدعلم ایزدیار معاون سنای افغانستان در نشست عمومی این مجلس اعلام کرد که ادعاهایی درباره یکی از روسای کمیسیون انتخابات مبنی بر فروش تجهیزات اهدایی اتحادیه اورپا به این کمیسیون وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد که تجهیزات انتخاباتی که اتحادیه اروپا به این کمیسیون اهدا شده احتمالا به فروش رسیده است باید در این مورد شفاف‌سازی صورت گیرد.

ایزدیار با انتقاد از عملکرد دولت کابل گفت که نمایندگی اتحادیه اروپا نیز چندین بار در این مورد به مقامات حکومت وحدت ملی نامه فرستاده اما پاسخی دریافت نکرده است.

معاون سنای افغانستان هشدار داد در صورت عدم رسیدگی دولت به این موضوع، مردم و نهادهای کمک‌کننده اعتماد خود را به روند انتخابات از دست می‌دهند.

سنای افغانستان نیز در واکنش به این موضوع رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان را فردا به این مجلس احضار کرده است تا به این شایعات پاسخ دهد.

پیش از این نیز اتحادیه اروپا که از حامیان اساسی روند انتخابات افغانستان محسوب می‌شود کمک‌های مالی خود را به کمیسیون انتخابات افغانستان به حالت تعلیق درآورده بود.

از سوی دیگر «نصرالله صادقی زاده نیلی» نماینده پارلمان افغانستان نیز از تعلیق وظیفه رئیس عملیاتی دبیرخانه کمیسیون انتخابات به اتهام فساد مالی خبر داده است.

چندی قبل نیز بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان(فیفا) با اشاره به عملکرد ضعیف کمیسیون انتخابات افغانستان گفته بود که این کمیسیون بدلیل عملکرد ضعیف و نفوذ سیاسیون در آن هیچ اعتماد و جایگاهی میان مردم ندارد.

کارشناسان افغان معتقدند رخنه فساد اداری در کمیسیون انتخابات افغانستان عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت و عدم برخورد قاطعانه حکومت افغانستان با فساد اداری در این کمیسیون نتایج انتخاباتی آینده را زیر سوال خواهد برد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *