لغو برجام پایان NPT است

11:23 - 27 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۸۸۸
مقامات فرانسوی هشدار دادند که لغو برجام احتمال لغو پیمان منع گسترش سلاح‎های هسته‌ای را نیز در پی خواهد داشت.

برجامبه گزارش گروه بین‌الملل ، مقامات فرانسوی ضمن تأکید بر پایبندی ایران به اجرای مفاد برجام هشدار دادند که لغو برجام به معنای پایان «پیمان منع گسترش سلاح‎های هسته‌ای NPT» است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات فرانسوی درباره لغو برجام از سوی آمریکا به بهانه عدم پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‎ای گزارش داد که ایران همچنان به اجرای توفق هسته‌ای پایبند بوده‌است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پایبندی ایران به اجرای برجام را نیز اعلام کرده‌ است.

مقامات فرانسوی با تأکید بر پایبندی ایران به اجرای برجام افزودند که در صورت عدم پایبندی ایران به برجام سازوکارهایی وجود دارد تا تحریم‌های علیه ایران دوباره بازگردد.

به نوشته رویترز مقامات فرانسوی همچنین هشدار دادند که لغو برجام آغاز پایان یپمان منع گسترش سلاح‎های هسته‌ای (NPT) نیز به شمار می‎رود چرا که از سال 1970 به منظور جلوگیری از اشاعه سلاح‎ها و فناوری‎های هسته‌ای بین کشورهای جهان ایجاد شده‌ است.

مقامات فرانسوی همچنین اعلام کردند امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز قرار است به دونالد ترامپ هشدار دهد که تضعیف یا برهم‌زدن توافق هسته‌ای با ایران نه تنها آتش‌افروزی در منطقه ملتهب خاورمیانه را افزایش خواهد داد، بلکه موجب می‌شود کره‌شمالی نیز تن به گفتگو درباره برنامه هسته‌ای‌اش ندهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *