دولت موقت لیبی از جامعه بین الملل خواست تا این دولت را به رسمیت بشناسد

1:19 - 27 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۷۵۵
رئیس دولت موقت گفت: پیام ما به جهان این است که به اراده مردم لیبی احترام بگذارند و از دولت موقت که دولتی قانونی و برخاسته از مجلس نمایندگان است، حمایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،«عبدالله الثنی» رئیس دولت موقت مستقر در شرق لیبی یکشنبه با بیان اینکه بخش اعظم خاک این کشور تحت کنترل آن است، از جامعه بین الملل خواست این دولت را به رسمیت بشناسد.

به نقل خبرگزاری فرانسه، الثنی گفت: دولت موقت به صورت قانونی تشکیل شده و مجلس نمایندگان نیز آن را قانونی می داند.


الثنی افزود:ما در دولت موقت، نماینده هر سه منطقه بزرگ یعنی «طرابلس» ، «برقه» و «فزان» و همه شهرهای لیبی هستیم و در میان ما جایی برای تروریست ها و حامیان آن ها نیز وجود ندارد.


الثنی همچنین گفت:ما در دولت موقت در کنار ارتش (به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر )کنترل 90درصد خاک کشور را در دست داریم و نیروهای مسلح نیز بنا بر دستور مجلس نمایندگان لیبی تحت عنوان 'ارتش ملی لیبی' تشکیل شده است .


وی گفت: پیام ما به جهان این است که به اراده مردم لیبی احترام بگذارند و از دولت موقت که دولتی قانونی و برخاسته از مجلس نمایندگان است، حمایت کند.


دولت موقت لیبی در حالی این درخواست را مطرح کرده که جامعه بین الملل دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» مستقر در طرابلس پایتخت لیبی را به رسمیت می شناسد.السراج این روزها خود را برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل آماده می کند.


الثنی از زمان سرنگونی نظام قذافی در سال 2011 تا زمان تشکیل دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج ، نخست وزیر لیبی بود .


دولت موقت لیبی برخاسته از مجلس لیبی بوده که مقر آن در شهر البیضاء واقع در شرق این کشور است.


در سال 2015، گروه های مختلف لیبایی تحت نظارت سازمان ملل در شهر «صخیرات» مغرب با هم در خصوص تشکیل دولت وفاق ملی به توافق رسیدند اما دولت وفاق ملی نتوانست کنترل مناطق دورتر از طرابلس را به دست بگیرد و جدا از این اختلافاتی نیز در این دولت روی داد و سبب شد برخی به دولت موقت در شرق لیبی ملحق شوند.
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.


اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق(موقت) در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.


پارلمان لیبی از دولت موقت که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *