رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح آهن‌یاری ویژه سالمندان و میانسالان در کشور از سال 94

9:29 - 09 اسفند 1393
کد خبر: ۳۴۹۷۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت از گسترش طرح مکمل یاری ویتامینD در کشور از سال آینده خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وزارت بهداشت در تلاش است تا سال آینده مدارس دخترانه، پسرانه، سالمندان و میانسالان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

:  رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت از گسترش طرح مکمل یاری ویتامینD در کشور از سال آینده خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این وزارتخانه در تلاش است تا سال آینده مدارس دخترانه و پسرانه، همچنین قشر سالمند و میانسال را تحت پوشش این طرح قرار دهد.

زهرا عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره طرح کشوری مکمل یاری ویتامین D اظهار کرد: پیش از این براساس دستورالعمل کشوری، ماهانه یک عدد قرص ویتامینD به دانش آموزان مقاطع دوم و سوم متوسطه کل کشور به مدت 9 ماه داده می‌شد. در حال حاضر نیز وزارت بهداشت در راستای جبران کمبود آهن در عموم مردم در تلاش است تا این برنامه را برای سایر اقشار جامعه نیز اجرایی کند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاشیم تا سال 94 مدارس دخترانه و پسرانه، همچنین قشر سالمندان و میانسالان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده درصد بالایی از مردم  کشور دچار کمبود ویتامینD هستند که این امر می‌تواند مشکلات زیادی را برای سلامت آنها ایجاد کند.

رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان این مطلب که کمبود این ویتامین در حال حاضر تبدیل به یکی از مشکلات عمده بخش سلامت در کشور شده است، خاطرنشان کرد: برنامه مکمل یاری برای گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر در غالب شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور  از جمله راهکارهایی به شمار می‌رود که در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و برای سال اینده نیز در خصوص آنها برنامه ریزی شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *