شمار آوارگان روهینگیا به 400 هزار نفر رسید؛ دفاع فرمانده ارتش میانمار از نسل‌کشی مسلمانان

10:54 - 26 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۵۰۴
فرمانده ارتش میانمار با دفاع از نسل‌کشی مسلمانان در میانمار از همه مردم میانمار خواست تا علیه خروج اجباری مسلمانان از این کشور متحد شوند.

فرمانده ارتش میانماربه گزارش گروه بین‌المللی ، فرمانده ارتش میانمار ضمن دفاع از نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا مدعی شد که مسلمانان روهینگیا هیچ ریشه‌‌ای در این کشور ندارند و باید از میانمار خارج شوند.

ژنرال «مین آنگ هلاینگ» با دفاع از «عملیات پاکسازی» مسلمانان از ایالت راخین مدعی شد: هدف اصلی دولت میانمار از انجام این عملیات اخراج کسانی از میانمار است که در 25 آگوست به مراکز پلیس در استان راخین حمله کرده بودند.

بنا به گزارش سازمان ملل در پی عملیات‎های خشونت‌آمیز ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا تا کنون صدها نفر جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به 400 هزار نفر نیز از ترس جان خود به کشور بنگلادش فرار کرده‌اند و هم‌اکنون در این کشور آواره هستند.

خشونتهای نظامی‌های میانمار علیه مسلمانان طی هفته‌های گذشته به حدی بوده‌ است که گروه‌های حقوق‌بشری سازمان ملل آن را «نسل‌کشی» آشکار اعلام کردند.

ارتش میانمار در دور جدید خشونت‎های خود علیه مسلمانان استان راخین اقدام به آتش‌زدن خانه‌ها و مزارع مسلمانان و تیرباران آنها کرده است که در پی آن صدها نفر کشته شده‌اند و هزاران تن آواره شده‌اند.

گروه‌های امدادی در بنگلادش روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای با توصیف شرایط بحرانی آواراگان روهینگیا در بنگلادش هشدار دادند که به علت نبود غذا، آب و  پناهگاه کافی در بنگلادش شمار زیادی از آوارگان روهینگیا در معرض مرگ قرار دارند.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *