مدعیان خط امام پیام‌های ایشان درباره نهضت آزادی را فراموش کرده‌اند

11:39 - 25 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۱۲۹
عضو برجسته دفتر امام(ره) و رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: آیا این آقایان مدعی خط امام و منسوبان جماران پیام‌های قاطع و روشن امام(ره) را درباره انحراف و خیانت نهضت آزادی را فراموش کرده‌اند؟

مدعیان خط امام پیام‌های ایشان درباره نهضت آزادی را فراموش کرده‌اندبه گزارش گروه سیاسی به نقل از روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن رحیمیان اظهار کرد: برخی افرادی که همسو با مواضع حضرت امام(ره) در مواردی مانند قضیه آقای منتظری و نهضت آزادی تندترین مواضع را در سابقه خود دارند، باگذشت زمان 180 درجه تغییر موضع داده‌اند و در بسیاری از موارد در تقابل آشکار با مواضع صریح امام(ره) قرارگرفته‌اند.

وی تصریح کرد: علیرغم نظر مکتوب، صریح و قاطع حضرت امام(ره) درباره جریان آقای منتظری و نهضت آزادی مغضوب امام(ره) مدعی شدند که این نامه‌ها دستخط امام(ره) نیست و امروز شاهدیم که جریان نهضت آزادی، جریان آقای منتظری و برخی مدعیان خط امام(ره) و اصحاب جماران به هم‌آمیخته و در کنار هم عکس یادگاری می‌گیرند.

رحیمیان افزود: آیا این آقایان مدعی خط امام(ره) و منسوبان جماران پیام‌های قاطع و روشن امام(ره) را درباره انحراف و خیانت نهضت آزادی را فراموش کرده‌اند؟ امام(ره) درباره نهضت آزادی در پاسخ‌نامه وزیر کشور وقت فرموده بودند: «به‌حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به‌حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آن‌ها که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی‌مانده بودند ملت‌های مظلوم به‌ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست‌وپا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سربلند نمی‌کرد».

وی ادامه داد: خوب است اظهارنظر امام خمینی(ره) درباره نهضت آزادی در منشور روحانیت را مرور کنیم؛‌ امام(ره) فرمودند: «...الآن هم سخت معتقدم که آن‌ها (عناصر دولت موقت) به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصولش و هم حرکت به‌سوی آمریکای جهان خوار قناعت نمی‌کنند»، ای‌کاش این آقایان باصداقت به مردم می‌گفتند که آیا خط نهضت آزادی به خط امام(ره) نزدیک شده یا آنکه خودشان از خط امام(ره) فاصله گرفته‌اند؟ فرض اول را که خود نهضت آزادی هم مدعی نیست؛ پس در فرض دوم آقایان باید این تناقض را برای جامعه توجیه کنند که چگونه می‌شود هم مدعی خط امام(ره) بود و هم از کسانی که امام (ره)آن‌ها را منحرف و مضر برای کشور و انقلاب می‌دانند، تعریف و تمجید کرد؟

عضو برجسته دفتر امام(ره) و رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: درباره کسانی سخن می‌گویم یا از اول اعتقادی به امام(ره) و راه امام(ره) نداشته‌اند و به تعبیر خود امام(ره) با سالوسی خود را وفادار و متعهد به جمهوری اسلامی می‌نمایاندند و یا کسانی که روزگاری واقعاً با امام(ره) و پیرو امام(ره) بودند لیکن وضعیت امروزشان انسان را به یاد طلحه و زبیر می‌اندازد. متأسفانه این جریان‌ها امروز باهم گره‌خورده‌اند و تلاش می‌کنند انحرافشان را از خط امام(ره) با احاطه برخی از منسوبان امام(ره) و بدیل سازی به‌جای امام(ره)، بپوشانند.

وی در پایان یادآور شد: یادگاران امام(ره) با تأمل در سطور آخر وصیت‌نامه امام راحل، مراقب باشند به تعبیر خود امام(ره) "سالوسان، اسلام‌نماها و دغل‌بازان آنان را اغفال نکنند" و فراموش نکنند آن‌هایی که به امام(ره) باور ندارند به‌طریق‌اولی منسوبان امام(ره) را هم جز در حد استفاده ابزاری و هزینه کردن برای اهدافشان باور نخواهند داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *