اعتراض‎های سراسری کارگران فرانسه علیه ماکرون آغاز شد

15:48 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۵۳۳
در پی اعلام طرح اقتصادی جدید رئیس‌جمهور فرانسه هزاران تن از اعضای بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‎ها رفته و علیه این طرح شعار سر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه در اعتراض به طرح اقتصادی امانوئل ماکرون تظاهرات سراسری برگزار کرد.


بنا به گزارش پایگاه شبکه خیری الجزیره ده‌ها هزار تن از اعضای اتحادیه کارگری «GGT» در اعتراض به برنامه اقتصادی ماکرون که اختیارات کارفرمایان در استخدام و اخراج کارگران افزایش می‌دهد در سراسر فرانسه به تظاهرات پرداختند و خواستار تغییر این طرح اقتصادی شدند.

فرانسه


اتحادیه بزرگ کارگری فرانسه «GGT» به تمام کارگران ،دانشجویان و کارمندان خدمات اجتماعی فراخوان تظاهرات داده بود.

پلیس فرانسه اعلام کرد که در پی این فراخوان این اتحادیه تنها در شهر پاریس نزدیک به 24 هزار نفر به خیابان‎ها آمدند اما  اتحادیه اعلام شمار دقیق تظاهرکنندگان را بیش از 66 هزار تن اعلام کرد. 

امانوئل ماکرون برای ایجاد رونق و بهبود اقتصاد کم‌تحرک فرانسه طرحی پیشنهاد داده که براساس آن آزادی عمل زیادی به کارفرمایان این کشور در استخدام و اخراج نیروی کار و همچنین گفتگو در خصوص شرایط کاری می‌دهد.

ماکرون مدعی است که این تغییرات اساسی در قوانین کاری در جهت رفع بیکاری در این کشور است.

 

فرانسه

فیلیپ مارتینز رئیس اتحادیه کارگری «GGT» روز سه‌شنبه طرح اقتصادی رئیس‌جمهور فرانسه را «کودتای اجتماعی» علیه کارگران خواند و به کارگران این اتحادیه فراخوان اعتراض داد، اما از آنجایی که تاکنون دو اتحادیه از سه اتحادیه بزرگ کارگری فرانسه با این طرح مخالف بوده‌اند ماکرون می‌تواند از اختلاف بین اتحادیه‌های کارگری برای پیشبرد طرح خود نهایت استفاده را ببرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *