دومین نشست شورای همکاری‌های راهبردی "افغانستان و هند" برگزار شد

13:15 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۲۷۷
دومین نشست شورای همکاری‌های راهبردی میان افغانستان و هند، به ریاست مشترک وزیران خارجه جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل دومین نشست شورای همکاری‌های راهبردی میان افغانستان و هند، به ریاست مشترک وزیران خارجه جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند برگزار گردید.

در ابتدا صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان و همتای هندی اش سوشما سواراج؛ با هم ملاقات کردند. پس از آن گروه سیاسی و امنیتی به ریاست معاونیان سیاسی هر دو وزارت و در حضور وزیران خارجه دو کشور به بحث پرداختند.

سپس؛ جلسۀ شورای مشارکت استراتژیک میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند، با سخنان وزیران امور خارجه دو کشور، خانم سوشما سواراج وجلالتمآب صلاح الدین ربانی آغاز شد.

درآغاز نشست، خانم سوشما سواراج به مهمانان خوش آمدید گفت و با اشاره به این نکته که روابط میان افغانستان و هند، نه تنها برای ما بلکه به تمام منطقه مهم است، افغانستان را نزدیک ترین همسایه هند خواند.

پس از آن، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، از پذیرایی گرم جمهوری هند قدردانی کرده و از کمک های همیشگی و دوستانه ی هندوستان سپاسگزاری کرد، و امروز را صفحه جدیدی از همکاری های پایدار توسعه ی و اقتصادی خواند.

همچنین، در جریان این نشست، گروه های کاری چهارگانه در مورد کارکرد هایشان به وزیران امور خارجه دو کشور گزارش دادند.در پایان نیز وزیران خارجه دو کشور در جمع خبرنگاران حضور یافته و در مورد این نشست توضیحاتی را ارائه کردند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *