واردات کالای چین از طریق راه‌آهن به "افغانستان" متوقف شد

17:20 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۲۷۳
مسئولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گویند که از سه ماه گذشته تاکنون روند واردات کالاها از طریق راه آهن چین به افغانستان، قطع شده است.

به گزارش سرویس بین الملل مسئولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گویند که از سه ماه گذشته تا کنون روند واردات کالاها از طریق راه آهن چین به افغانستان، قطع شده است و علت توقف این روند را نبود زیربناهای لازم بارگیری واگن‎ها در بندر حیرتان می‎دانند.

عتیق الله نصرت رییس هیئت عامل اتاق تجارت و صنایع گفت: بیشتر از سه ماه می شود که ما واردات نداریم و دلیل عمده آن در کنار مشکلات ترانزیتی و نبود امکانات زیربنایی برای تخلیه و بارگیری، در نظر نگرفتن حمایت برای شرکت حمل و نقل چینایی است.

نبود تواف‎نامه ترانزیتی و بازرگانی میان افغانستان و ازبکستان، از علت‎های دیگر توقف حمل و نقل کالاها از این راه بوده است.

مسئولان وزارت تجارت و صنایع می‎گویند: به زودی برای حمل و نقل کالاهای بازرگانی میان افغانستان و چین با به کارگیری از راه آهن این کشور، توافقنامه ترانزیتی و بازرگانی بین افغانستان و ازبکستان امضا خواهد شد.

«مسافر قوقندی» سخنگوی وزارت تجارت و صنایع افغانستان اظهار داشت: کار روی برنامه مورد نظر از طرف افغانستان تکمیل شده و به ازبکستان فرستاده شده است که در آینده‎های نه چندان دور با سفر رییس جمهور به ازبکستان و یا مقام های عالی رتبه ازبکستان به افغانستان، امضاء خواهد شد.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید: حمل و نقل کالاها ار چین، دو ماه را دربر می‎گیرد، در حالی که با بهره برداری از راه آهن چین، در مدت دوازده روز کالاهای بازرگانی چین به افغانستان می‌رسید.

آوا نوشت: مسؤولان این اتاق، از دولت افغانستان می‎خواهند که زمینه‎های از سرگیری حمل و نقل کالاها را از راه آهن چین به کشور فراهم سازد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *