پاسخگوی اعتماد مردم به کالای استاندارد ایرانی باشیم

11:50 - 21 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۰۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل استاندارد استان تهران طی نامه از پویش "کالا استاندارد ایرانی می‌خرم" حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، مسلم بیات از پویش "کالا استاندارد ایرانی می‌خرم" حمایت کرد. متن نامه بیات به شرح زیر است:

مدیران محترم و سرافراز واحدهای صنعتی استان تهران،مدیران محترم کنترل کیفیت، پاسداران حریم ایمنی و سلامتی مردم،همکاران و کارکنان محترم سخت‌کوش واحدهای صنعتی استان تهران

درود و صد سلام به شرف و همت والای شما
# کالای- استاندارد- ایرانی می خرم
آزمونی بزرگ

کان گروهی که رهیدند از وجود چرخ و مهر و ماهشان آرد سجود
هرکه مُرد اندر تن او نفس گبر مرو را فرمان برد خورشید و ابر
(مولانا)

در مسیر زندگی، گاهی لحظه هایی پیش می‌آید که انسان در یک فضای تضاد و تناقض ناگزیر به انتخاب است و البته این انتخاب در برخی از مواقع هم چندان ساده و راحت نیست؛ خصوصا اینکه اگر انتخاب یکی از دو گزینه به معنای عبور از خویشتن و منافع خود و دیدن چیزی فراتر از آن باشد.

فضای کنونی کسب و کار نیز مصداقی بر گفته بالاست. سوال اساسی این است که ما چقدر حاضریم از خود عبور کنیم، مسئولیت‌پذیر باشیم و به بافت معنوی جامعه کمک کنیم؟ چقدر حاضریم زمان حال را وجه‌المصالحه آینده قرار دهیم؟ چقدر حاضریم در شرایط سخت تولید، خدمت و تجارت تمایلات نفسانی خود را برای تضمین دنیای پاکیزه‌تر و ایمن‌تر برای نوادگان خود کنار بگذاریم، دنیایی که آنقدر دوام نخواهیم آورد ببینیم و از آن لذت ببریم؟! تا کجا حاضریم دست از رفتارهای شخصی و فردی خود در حالی‌که دیگران ممکن است مانند ما عمل نکنند برداریم؟

بدون تردید زمانی این‌کار را می‌کنیم که بتوانیم فراتر از مرگ را ببینیم، فراسوی جسم خویش زندگی کنیم و این حقیقت را بپذیریم که چیزهایی از خودمان و اموری معتبرتر از خود ما در دنیا وجود دارد.

بیاموزیم که تنها و تنها زمانی که به یکدیگر کمک نماییم می‌توانیم به خود نیز کمک کنیم منافع فردی بدون تعادل، تنها می‌تواند به محیطی بیانجامد که در آن هر پیروزی به معنای نابودی آنهایی است که حیات و دوام ما متکی به آنهاست.

روشن است جامعه ای که غیر عادلانه عمل می‌کند نمی‌تواند هیچگونه وفاداری یا تعهدی را از شهروندانش توقع داشته باشد و البته چنین جامعه ای پایدار نیست. لذا انتظار این است اینک که انگیزه خرید کالا و خدمات استاندارد ایرانی مایه مباهات ملی گشته و اجماع و اقبال عمومی برای استفاده و بهره‌گیری از توانایی فرزندان این آب و خاک فزونی گرفته، این فرصت را غنیمت شمرده و پاسخگوی مناسب بر این اعتماد نو رسته از تار و پود جامعه باشیم و همچنین با آفرینش کالاها و خدمات استاندارد و در خور شاّن هموطنان عزیز قدردان اعتماد آنان باشیم. بیایید با هم شعار" # کالای- استاندارد- ایرانی می خرم " را با تمام وجود پاس بداریم و در این میان مسؤولیت خویش را فراموش نکنیم و به این موضوع واقف باشیم که در رعایت اصول اخلاق بالاخص اخلاق حرفه‌ای در بین ما منجر به رواج آن در بین نوجوانان و جوانان خواهدشد و اینگونه است که رسم وفا و جوانمردی روز به روز پایدارتر و پایه‌های اخلاق در جامعه محکم‌تر می‌شود.

خوب بیاندیشیم و خوب عمل کنیم و به منظوری ایجاد جامعه‌ای ایمن، سالم و با نشاط به مسؤولیت خود وفادار باشیم و ایمان واثق داشته‌باشیم که برای رسیدن به درجات عالی بایستی سخت کوشید و بدون هیچگونه چشمداشتی ایثار نمود، بخشید، گذاشت و گذشت تا بتوانیم بدست بیاوریم. قصد پند و نصیحت نیست، بلکه میثاقی است با شما عزیزان تا همگی از زندگی راحت، آسوده و ایمن برخوردار باشیم.

مسلم بیات
همراه و همکار شما در اداره‌ کل استاندارد استان تهران

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *