رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت میانمار با آتش‌بس در راخین مخالفت کرد؛هشدار سازمان ملل درباره پاکسازی نژادی

12:22 - 20 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۷۰۲
مقامات میانمار در حالی که خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا همچنان ادامه دارد پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده از سوی شبه‌نظامیان را رد کرده‎اند.

ادامه خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا/مخالفت دولت میانمار با آتش‌بس در راخینبه گزارش گروه بین‌الملل ، در حالی که خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا همچنان ادامه دارد مقامات میانمار پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده از سوی شبه‌نظامیان را رد کرده است.

اقدامات و خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا که تبدیل به یک فاجعه بشری شده اعتراضات جهانی زیادی علیه دولت این کشور در پی داشته است.

 رویترز گزارش داد که از روز 25 آگوست و با افزایش خشونت‌ها حدود 300 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش فرار کرده‌اند و سازمان ملل خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به این مسلمانان شده است.

روز یکشنبه شبه‌نظامیان روهینگیا موسوم به «ارتش آزادی‌بخش میانمار» که در حال مبارزه با نیروهای امنیتی این کشور هستند آتش‌بس یک ماهه‌ای را در راستای انجام امور بشردوستانه در مناطق جنگ‌زده اعلام کردند.

شبکه خبری سی.ان.بی.سی گزارش داد که تاکنون دولت میانمار به این آتش‌بس واکنش رسمی نشان نداده است اما برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که این آتش‌بس با مخالفت میانمار روبه‌رو شده است.  

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که سازمان ملل نسبت به پاکسازی قومیتی در میانمار هشدار داده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *