ارسال کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان روهینگیا از سوی مالزی

12:03 - 18 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۰۹۳
مقامات مالزی کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان روهینگیا ارسال کردند.

ارسال کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان روهینگیا از سوی مالزیبه گزارش گروه بین‌الملل ، مقامات مالزی کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان روهینگیا ارسال کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها «نجیب رزاق»، نخست وزیر مالزی، یک هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه را به پناهگاه مسلمانان روهینگیا در بنگلادش ارسال کرد.

مالزی پیش از این نیز اعلام کرده است که آماده پذیرش و سرپناه دادن به مسلمانان روهینگیا است که از خشونت‌های حکومت میانمار فرار می‌کنند.

آژانس آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد طی دو هفته گذشته حدود 270 هزار مسلمان آواره روهینگیایی از خشونت‌ها در میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند و این در حالی است که ظرفیت اسکان آوارگان در این کشور دیگر وجود ندارد.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد امروز جمعه با انتشار گزارشی در این باره اعلام کرد : ظرفیت محدود پناه دادن به آوارگان در دو اردوگاه موجود در بنگلادش مدتها است که پایان یافته و آوارگان هم‌اکنون در چادرهای موقت که در نواحی اوخیا و تکناف Ukhiya and Teknaf برپا شده اسکان پیدا می کنند.

سازمان ملل نیز روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که شمار افرادی که بر اثر خشونت‎ها در روهینگیا کشته شده‎اند از مرز هزار نفر گذشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *