اخبار خشونت علیه مسلمانان جعلی است!/ اطلاعات غلط می‌دهند

10:51 - 15 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۳۶۵
برنده جایزه صلح نوبل و رئیس کشور میانمار طی اظهاراتی عجیب مدعی شده که حکومت این کشور از تمامی مردم و به خصوص مردم ایالت راخین محافظت می‌کند.

آنگ‌سان سوچی سکوتش را درباره خشونت علیه مسلمانان روهینگیا شکستبه گزارش گروه بین‌الملل ، «آنگ‌سان سوچی»، برنده جایزه صلح نوبل و رئیس کشور میانمار طی اظهاراتی عجیب مدعی شده که حکومت این کشور از تمامی مردم و به خصوص مردم ایالت راخین محافظت می‌کند.

سوچی در گفتگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، طی اظهاراتی عجیب از «انتشار اخبار غلط درباره مسلمانان روهینگیا» انتقاد کرده است.

وی مدعی شده است: انتشار اینگونه اطلاعات غلط به تمایلات تروریستی منجر خواهد شد.

این اظهارات سوچی در حالی منتشر می‌شود که خشونت‌ حکومت میانمار علیه مسلمانان بی‌دفاع روهینگیا خشم گسترده‌ای را در پی داشته و سازمان ملل نیز از کشتار و زنده‌سوزی مسلمانان روهینگیا ابراز نگرانی کرده است.

سازمان ملل روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که 124 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در میانمار بر اثر اقدامات خشونت آمیز به بنگلادش فرار کرده‎اند.

سازمان بين‌المللی مهاجرت نیز درخصوص وضع وخيم مسلمانان ميانمار هشدار داده و اعلام کرد که بسياری از اين افراد در وضع بسيار بدی در پناهگاه‎های موقت و بدون دسترسی به غذا زندگی می‎کنند.

در جدیدترین بیانیه حکومت میانمار که از سوی رسانه‌های محلی منتشر شده، ادعا شده است: اخبار و تصاویر جعلی بسیاری انتشار یافته که بخشی از اطلاعات غلطی است که با هدف ایجاد مشکل میان جوامع گوناگون و ایجاد تمایلات تروریستی منتشر شده‌اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *