اظهارات «نیکی هیلی» اهمیتی ندارد؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مرجع تشخیص فعالیت‌های هسته‌ای ایران است

11:44 - 15 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۳۴۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: اظهارات اخیر نیکی‌هیلی به‌هیچ وجه معنا و مفهومی ندارد. مرجع تشخیص اینکه ایران در راستای برنامه هسته‌ای خود خلاف واقع عمل می‌کند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و وقتی این نهاد فعالیت هسته‌ای آن را تأیید می‌کند دیگر نیکی هیلی بی‌جا می‌کند که چنین اظهاراتی را مطرح کند.
بلابلابمرتضی صفاری‌نطنزی نماینده مردم نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به اظهارات اخیر «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره اقدامات خلاف واقع ایران در راستای برنامه هسته‌ای خود، گفت: هیچ ادعای صحیحی در صحبت‌های این مسئول آمریکایی وجود ندارد.

وی افزود: نیکی هیلی به دنبال این بود تا با گفت‌وگو و مذاکره با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند مطالبی را به‌دست بیاورد که با عنوان بهانه علیه ایران مطرح کند که خوشبختانه در این زمینه موفق نبود.

رئیس «کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» تأکید کرد: اظهارات اخیر نیکی‌هیلی به‌هیچ وجه معنا و مفهومی ندارد. مرجع تشخیص اینکه ایران در راستای برنامه هسته‌ای خود خلاف واقع عمل می‌کند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و وقتی این نهاد فعالیت هسته‌ای آن را تأیید می‌کند دیگر نیکی هیلی بی‌جا می‌کند که چنین اظهاراتی را مطرح کند. اظهارات نیکی هیلی به هیچ وجه برای ما اهمیتی ندارد.

نطنزی ادامه داد: معتقدم اینگونه مسائل نمی‌تواند در نظر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اهمیتی داشته باشد چرا که برجام محصول توافق بین ایران و آمریکا نیست که خانم هیلی بخواهد در این رابطه اظهارنظر کند؛ لذا این سند، سندی بین‌المللی بوده است.

رئیس «کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی »مجلس در پایان گفت: معتقدم ادعا‌های خانم هیلی ارزش عملی ندارد و تبلیغاتی است و اینگونه موارد نمی‌تواند برجام را زیر سؤال ببرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *