رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خسارت وارد شده طوفان هاروی در آمریکا بیش از 180 میلیارد دلار تخمین زده شد

5:37 - 13 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۵۵۷
هاروی که سخت‌ترین طوفان پنج دهه گذشته در تگزاس به شمار می‌رفت، نزدیک به 50 تن را کشت، بیش از یک میلیون شهروند را آواره کرد و نزدیک به 200 هزار خانه را در مسیری به طول 500 کیلومتر ویران ساخت.

به گزارش گروه بین‌الملل ،فرماندار ایالت تگزاس آمریکا روز یکشنبه احتمال داد طوفان هاروی که چندی پیش این ایالت را درنوردید، بیش از 180 میلیارد دلار خسارت وارد کرده باشد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، هاروی که سخت‌ترین طوفان پنج دهه گذشته در تگزاس به شمار می‌رفت، نزدیک به 50 تن را کشت، بیش از یک میلیون شهروند را آواره کرد و نزدیک به 200 هزار خانه را در مسیری به طول 500 کیلومتر ویران ساخت.


در شرایطی که تاسیسات برق و انرژی شهرهای سیل زده این ایالت با گذشت 9 روز از طوفان، به تدریج در حال احیا و بازسازی است، نحوه پرداخت خسارت وارد شده به این شهرها همچنان محل بحث سیاست‌مداران آمریکایی است.


استیون منوچین وزیر خزانه‎داری آمریکا در همین رابطه روز یکشنبه از کنگره این کشور خواست تا با افزایش سقف بدهی دولت، امکان تامین مخارج طوفان هاروی را فراهم کند.


دولت ترامپ در حال حاضر درخواست اختصاص بودجه هفت میلیارد و 850 میلیون دلاری را برای تامین مخارج ضروری این ایالت مطرح کرده است؛ موضوعی که در وهله نخست نیازمند افزایش سقف بدهی دولتی است.


جمهوریخواهان که کنترل دو مجلس آمریکا را در اختیار دارند اما به طور سنتی با این موضوع مخالفند؛ با این حال ارتباط آن با طوفان هاروی و فشار افکار عمومی می‌تواند امکان مخالفت با درخواست دولت را مشکل کند.


طوفان کاترینا که سال 2005 آمریکا را در نوردید، با وارد کردن خسارتی بالغ بر 110 میلیارد دلار در این زمینه تاکنون رکورد دار است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *