رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش مهم خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات در دادرسی عادلانه

17:06 - 12 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۴۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات می تواند نقش مهمی در دادرسی عادلانه داشته باشد.

نقش مهم خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات در دادرسی عادلانهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی حسین آبادی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در مراسم رونمایی از سامانه امضای الکترونیک و احراز هویت قوه قضائیه اظهار کرد: خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات می تواند نقش مهمی در دادرسی عادلانه داشته باشد.


وی گفت: خوشبختانه مسئولان محترم دستگاه قضایی بخصوص حجت الاسلام والمسلمین شهریاری رئیس مرکز آمار قوه قضائیه توجه ویژه ای به این مسئله دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در قانون آئین دادرسی کیفری در ماده 175 استفاده از فناوری اطلاعات پیش بینی شده است. اما مسئولان دستگاه قضایی قبل از تصویب قانون اقدامات خود را آغاز کرده بودند  و در ادامه این اقدامات هم تفاهم نامه همکاری با کانون وکلا امضا شد.

حسین آبادی افزود: همانگونه که میدانیم حجم مراجعات به دستگاه قضایی بسیار زیاد است و تکثر پرونده ها سبب می شود که خیلی راحت از این خدمات استفاده کنیم. لذا طبیعی است که در ابتدای راه با مشکلاتی مواجه باشیم.

وی در پایان گفت: البته با شناختی که از حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دارم به همکاران وکیل خود قول میدهم که به زودی این مشکلات برطرف خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *