ورود مدعی العموم به موضوع شنیده شدن صدا‌های غیرعادی و ایجاد رعب در برخی مناطق کشور/ مجرمان شناسایی می‌شوند

12:43 - 11 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۰۱۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
پیرو شنیده شدن صداهای غیرعادی و ایجاد رعب در برخی مناطق استان یزد، دادستان مرکز این استان به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در چند روز گذشته فیلمی حاوی صدا‌هایی عجیب و و ترسناک در آسمان یکی از روستا‌های آستارا، در فضای مجازی منتشر و به یکی از موضوعات روز تبدیل شد. چند ساعت بعد مشابه این فیلم و با همان ادعای شنیده شدن صدا‌های عجیب و غریب، در یزد نیز انتشار یافت و شایعات و تحلیل‌ها پیرامون آن را بیشتر کرد. 

رئیس انجمن نجوم آماتور ایران همان زمان به گفت که پس از بررسی‌ها مشخص شد صدای گوش خراشی که ادعا می‌شود در آستارا و چند منطقه دیگر شنیده شده است، مبنای علمی و نجومی ندارد.

محسن عتیقی با رد ارتباط این صدا با فرازمینی ها، افزود: اگر در کنار یک دریاچه شیپوری مانند ووزلا را به صدا در بیاوریم، می‌توان در دامنه کوه این صدا را شنید.

وی خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد این موضوع یک شوخی است.

با وجود تکذیب ادعای مطرح شده، اما انتشار این فیلم‌ها در برخی مناطق کشور رعب، وحشت ایجاد کرد و نگرانی‌های زیادی برای اهالی آن مناطق به همراه داشت. همین موضوع باعث شد تا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد به عنوان مدعی العموم به موضوع وارد شده و دستور ویژه‌ای برای پیگیری صادر کند.

حدادزاده معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اعلام این خبر گفت: با توجه به انتشار شایعاتی پیرامون شنیده شدن صدا‌های غیرعادی در یزد، دادستان مرکز استان دستور ویژه‌ای به معاونت فضای مجازی جهت پیگیری صادر کرد تا این موضوع به صورت ویژه مورد رصد قرار گیرد.

وی افزود: دستورارت قضایی لازم در این زمینه صادر و پلیس فتا پرونده‌ای را تشکیل داده و در حال بررسی موضوع است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد تاکید کرد: این اقدام عنوان مجرمانه دارد و قطعا مجرمان شناسایی و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']
 

برچسب ها: دادستان یزد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *