رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راهکار روسیه برای پایان یافتن بحران شبه جزیره کره

12:49 - 11 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۹۹۴
نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد یک قطعنامه روشن بر پایه بازگشت طرف‎های درگیر به میز مذاکره، برای حل بحران هسته‌ای کره‌شمالی تصویب کند.

کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل ، واسیلی نِبِنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو خواستار طراحی یک راهکار سیاسی روشن از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای حل بحران هسته‌ای کره‌شمالی است.

«نِبِنزیا» با اشاره به افزایش تنش در شبه‌جزیره کره افزود: ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌‌خواهیم که قطعنامه‌ای را درخصوص کره‌شمالی تصویب کند که راهکار روشنی را درباره چگونگی حل بحران کره‌شمالی ارائه دهد.


وی در این‌باره تصریح کرد: قطعنامه مذکور باید گام‎های روشنی را طراحی کند تا طرفهای درگیر بار دیگر به پای میز مذاکره برگردند.

نماینده روسیه در سازمان ملل با تأکید براینکه شورای امنیت نباید صرفا به بیان راهکار کلی صلح‌آمیز اکتفا کند وباید طرح عملی ارائه دهد اظهار کرد: اعمال تحریم‎های بیشتر علیه کره‌شمالی از سوی اعضای شورای امنیت سازمان ملل هیچ کمکی به کاهش تنش در شبه‌جزیره نخواهد کرد بلکه موجب افزایش آزمایش‎های موشکی پیونگ‌یانگ خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *