رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

الکتریکی شدن امور باید منجر به حذف مراجعه حضوری شود

11:49 - 11 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۹۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: باید با تلاش مداوم کار‌های معوق را به روز کرد. چرا که با الکترونیکی شدن امور، انتظار به روز شدن و بهتر شدن طبیعی است و باید حضور فیزیکی متقاضی با فراهم شدن امور الکترونیکی کاهش یافته و حذف شود.

الکتریکی شدن امور باید منجر به حذف مراجعه حضوری مراجعین شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی در دومین جلسه شورای اداری این اداره کل ضمن تشریح برنامه سالیانه و بیان آمار و عملکرد هر یک از واحد‌های ثبتی تابعه اظهار کرد: برنامه ششم توسعه و برنامه چهارم توسعه قضایی برای مسئولین ارسال شده و تکالیفی هم در این برنامه برای ادارات ثبت درنظر گرفته شده است.

وی گفت: از جمله وظایف مشخص شده این است که روسا با رصد کردن و برنامه ریزی آن چیزی را که به عنوان هدف درنظر گرفته شده است تحقق یابد.

این مقام قضایی بیان کرد:  باید با تلاش مداوم کار‌های معوق را به روز کرد؛ چرا که با الکترونیکی شدن امور، انتظار به روز شدن و بهتر شدن طبیعی است و باید حضور فیزیکی متقاضی با فراهم شدن امور الکترونیکی کاهش یا حذف شود.

اسدی ادامه داد: اخلاق را سرلوحه امور قراردهید. اگر انتظار برخورد خوب از سوی متقاضی را دارید باید با اخلاق خوب پاسخگو باشید. زیرا مراجعین برای نیاز‌ها و خواسته‌های بحق خود به ادارت مراجعه می‌کنند. پایبند به قانون وقوانین باشید به درخواست‌های غیر قانونی در صورت لزوم کتبا پاسخ دهید و با اقدام به موقع واسطه و فساد و راهکار‌های آن را ببندید.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالی حفظ حقوق دولت و منابع سازمان که نیروی انسانی جزئی از منابع است را به عنوان الویت‌ها معرفی کرد و گفت: باید با نظارت فساد روزنه‌های آن را ببندید و با کارکنانی که منافع سازمان را به خطر می‌اندازند برخورد شود.

وی نظارت بر پرونده‌های اجرایی، صدور آراء بر اساس قوانین و مقررات، اظهار نظر با دقت و موشکافانه از سوی نمایندگان، انجام امور در زمان اداری، ارائه گزارش دقیق در پرونده‌های هیئت نظارت، ابلاغ به موقع کیفر خواست به سران دفاتر و دفاتر ازدواج و طلاق، تعیین تکلیف وقانون ساماندهی ارائه امار دقیق از سوی واحد‌های ثبتی، پاسخ به مکاتبات در زمان‌های تعیین شده و برنامه ریزی وتقسیم کار‌ها را از دیگر الویت‌ها عنوان کرد.

اسدی افزود: با تعامل می‌توان کار‌ها را به صورت دقیق و بهتر پیش برد و باید اسکن و داده آمایی پرونده‌های ثبت شرکت که باعث رونق کسب وکار میگردد را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: با آسیب شناسی می‌توان ارائه خدمت را بهتر کرد. هرچه که ارتباط ما با دستگاه‌های خدمات دهنده نزدیکتر باشد مردم بهتر ارائه خدمت می‌گیرند وهدف همه ما جلب رضایت مراجعین است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *