رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح‌های پیشگیرانه موفقیت‌آمیز بوده است

10:22 - 11 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۹۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی دادگستری خراسان رضوی با تشریح سیاست‌های ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: اجرای طرح‌های پیشگیرانه در سطح استان خراسان رضوی موفقیت آمیز بوده است.

اجرای طرح‌های پیشگیرانه موفقیت‌آمیز بوده استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، سید امیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان رضوی در جمع مدیران حوزه پیشگیری از موفقیت آمیز بودن اجرای طرح‌های پیشگیرانه در سطح استان خراسان رضوی خبر داد.

مرتضوی که در نشست شورای مدیران این معاونت در مجتمع قضایی ولایت مشهد سخن می‌گفت با تشریح سیاست‌های ابلاغی از ناحیه معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه گفت: اهتمام ما در سال گذشته و در مدت طی شده در سال جاری اجرای دقیق برنامه‌های ابلاغی بوده است و بحمدالله نه تنها در اجرای این برنامه‌ها موفقیت‌های متعددی کسب شده بلکه نسبت به انجام تکالیف محوله جلوتر نیز بوده ایم.

وی اجرای طرح‌های مبتکرانه توسط معاونت امور اجتماعی قوه را ارزشمند دانست و افزود: در این زمینه می‌توان به اقدام پیشگیرانه این معاونت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی رسانه‌ای برای کارشناسان دادگستری‌های سراسر کشور اشاره کرد. بر این اساس سومین دوره این کارگاه‌ها در سطح بسیار خوبی و با حضور اساتید مجرب در شهر مقدس مشهد برگزار شد که امیدواریم نتایج ملموس آن را در آینده نه چندان دور مشاهده نماییم.

این مقام قضایی ماحصل اجرای برنامه‌های در دست اقدام را رضایت بخش توصیف و خاطر نشان کرد: دو عنصر خلاقیت و مطالبه گری در تدوین و اجرای برنامه‌ها مورد توجه ما بوده است و آمار‌های موجود نیز نشان دهنده این مهم می‌باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن تشریح برخی از این برنامه‌ها گفت: اجرای طرح‌های متعدد از جمله در زمینه پیشگیری از خشونت، آموزش‌های پیش از ازدواج، مشاوره در محاکم خانواده و اطفال، کارگاه‌های آموزشی مشاوره زوجین متقاضی طلاق، کارگاه‌های بازاجتماعی کردن زندانیان، طرح صیانت از منابع آب، اقدامات در حوزه کاهش جرایم خشن، مجازات‌های جایگزین حبس، ترویج فرهنگ داوری، پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی، پیشگیری از تصادفات، طرح دستگیری محکومین متواری، توانمندسازی شبکه نهاد‌های مردمی، طرح پیشگیری جرایم در مناطق حاشیه شهر، کاهش نقاط پرحادثه و تصادف خیز؛ مورد اهتمام این معاونت در مدت اخیر بوده است.

مرتضوی افزود: در میان طرح‌های متعدد اجرا شده اقدامات در زمینه حمایت حقوقی و قانونی و سرمایه گذاری و مدیریت مطلوب قضایی پرونده بصورت ویژه مورد توجه ما قرار گرفته است.

وی با تقدیر از کارشناسان و مسئولان این حوزه در استان خاطر نشان کرد: این اقدامات در سایه تعامل و همدلی سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها به انجام رسیده که جای تقدیر دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *