رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پاسخ صریح و هماهنگ مقامات ارشد ایرانی به درخواست مذبوحانه آمریکا

10:04 - 10 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۲۵۳
وب‌سایت هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشت که مقامات ارشد ایرانی اخیرا نسبت به اظهارات نیکی هیلی در دیدار با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌شدت واکنش نشان دادند.

بازدید از مراکز نظامی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل ، وب‌سایت هفته‌نامه مشهور نیوزویک در گزارشی با اشاره به درخواست غیرقانونی آمریکا از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران نوشت: مقامات ارشد ایرانی به سرعت به این درخواست آمریکا به‌شدت واکنش نشان داده و آن را خوابی رویایی تعبیر کردند که هیچ‌گاه عملی نخواهد شد.


نیوزویک با بیان اینکه آمریکا تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض برجام از سوی ایران پیدا نکرده است افزود: نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل هفته گذشته با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد تا خواسته آمریکا مبنی بر اعمال محدودیت‌های بیشتر بر برنامه هسته‌ای ایران و گسترش بازرسی‌های آژانس به مراکز نظامی این کشور را طرح کند.


بنا به این گزارش، اما مقامات ارشد ایران هماهنگ و همصدا به این خواسته آمریکا به شدت واکنش نشان دادند و اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی ایران اجازه نخواهد داد تا این خواسته غیرقانونی آمریکا عملی شود.


نیوزویک به نقل از علی‌اکبر ولایتی و همچنین وزیر خارجه پیشین ایران نوشت: این آرزو را آمریکایی‌ها باید به گور ببرند که به بهانه برجام یا هر بهانه دیگری بخواهند از تاسیسات نظامی ما بازدید کنند.


بنا به گزارش این هفته‌نامه آمریکایی این موضع علی‌اکبر ولایتی را دیگر مقامات ارشد ایرانی نیز به بیان‌های مختلف تکرار کردند، به عنوان مثال امیرسرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ایران نیز طی گفتگویی تلویزیونی تأکید کرد که نیکی هیلی در سطحی نیست که همچین ادعایی کند و ادعای وی حتی در حد مطرح شدن نیست.


نیوزویک می‌افزاید: وزیر دفاع ایران ضمن بیان اینکه هم‌اکنون سامانه‌های دفاع موشکی اس-۳۰۰ در اطراف تمام مراکز نظامی و حساس ایران مستقر شده‌اند و با اشاره به تصمیم جدی ایران برای افزایش توان موشکی افزود: توان دفاعی و بازدارندگی خود را آنقدر افزایش می‌دهیم که کسی جرات تعرض به ایران را نداشته باشد و بداند پاسخ ایران کوبنده و دندان شکن خواهد بود.


برچسب ها: سامانه اس 300

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *