هشدار معاون دادستان مشهد به ورزشکاران/ خارج از ضوابط از مرز خارج نشوید

12:33 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۵۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان مشهد به ورزشکاران هشدار داد و گفت: نگرانی‌هایی مبنی بر حضور ورزشکاران و مربیان در مسابقات ورزشی خارج کشور به صورت غیر قانونی و خارج از مقررات شورای برون مرزی ورزش مطرح شده است.

قاضی محمد بخشی محبی معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی تصریح کرد: نگرانی‌هایی مبنی بر حضور ورزشکاران و مربیان در مسابقات ورزشی خارج کشور به صورت غیر قانونی و خارج از مقررات شورای برون مرزی ورزش مطرح شده است که سبب بروز مشکلات فراوانی هم برای ورزشکاران می‌شود و از جمله این مشکلات می‌توان به عدم حمایت‌های خاص قانونی و تعریف‌شده از ناحیه دستگاه‌ها و نهادهای حمایت‌گر از ورزشکاران اشاره کرد.

وی افزود: در مقررات ورزشی و آیین‌نامه‌ها و پروتکل‌های تصویب شده، قهرمانان ورزشی با توجه به سطح مسابقات اعم از آسیایی جهانی و تورنمت‌ها از حمايت‌هایی برخوردارند.

قاضی بخشی محبی با اشاره به این حمایت های قانونی گفت: از جمله این حمایت ها معافیت از خدمت سربازی یا خدمت در یگان ورزش نیروهای مسلح، استخدام در دستگاه های دولتی، تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه و سایر تشویق های مالی و ریالی است ولی متاسفانه عزیزانی که از مبادی غیرمجاز و به‌صورت غیرقانونی به خارج کشور بروند از این مزایا برخوردار نمی‌شوند.

معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی بیان داشت: فارغ از مسائل تشویقی و حمایتی در صورتی که اعمالی در راستای این اعزام‌ها و شرکت در مسابقات صورت پذیرد که سبب لکه‌دار شدن حیثیت ایران و ایرانی گردد دادستانی در جهت احقاق حقوق عامه پیگیری قانونی لازم را از دستگاه‌های مسئول و متولی و افراد خاطی در این زمینه خواهد داشت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *