رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزمی همگانی است/ خودسازی و مسئولیت‌پذیری دو مقوله مهم در احیای امر به معروف

10:53 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۵۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کل استان هرمزگان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان و با حضور دیگر اعضاء برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کل استان هرمزگان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان و با حضور دیگر اعضاء برگزار شد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کل استان هرمزگان در جریان برگزاری این جلسه با اشاره به این مطلب که سردار شهید محسن حججی الگوی بارز تربیت اسلامی است، اظهار داشت: خون پاک این شهید، فضای جامعه را عطرآگین ساخت و غبار بر دل‌ نشسته را زدود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان هرمزگان با تشریح اهمیت توجه به این دو شاخص به عنوان الگوی عملی در نظارت همگانی، احیای این دو فریضه را منوط به خودسازی و مسئولیت‌پذیری هر یک از افراد عنوان کرد.


حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اعلام این مطلب ‌که حدود اجرای این فرایض را قانون تعیین می‌کند، بیان داشت: «اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نیازمند عزمی همگانی است».


وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که «ملاک تشخیص در عمل به امر به معروف و نهی از منکر شرع و قانون است» یادآور شد: هر عملی مطابق با شرع و قانون باشد، معروف و مغایر با شرع و قانون، منکر می باشد.


رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کل استان هرمزگان با اشاره به منویات داهیانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) در لزوم توجه به اصل هشتم از قانون اساسی ،خاطر نشان ساخت: هم از جهت قانونی و هم به لحاظ شرعی وظیفه داریم که این دو فریضه مهم را تبلیغ کنیم و در حد امکان ،آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.


رئیس شورای قضایی استان هرمزگان ادامه داد: تضمین سلامت و سعادت جامعه در گرو توجه هر چه بیشتر به امر به معروف و نهی از منکر است و از طریق توسل به این مهم امور جامعه اصلاح می گردد بنابر این همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: همه باید نسبت به عمل به این دو فریضه واجب الهی احساس مسئولیت نمایند.


وی افزود: توسعه این فرهنگ با بیان آثار و دستاوردهای امر به معروف و نهی از منکر توسط مبلغین، کارشناسان، اساتید ،اصحاب رسانه و مراکز آموزشی و فرهنگی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه بر لزوم تقویت فرهنگ اقامه نماز در میان مدیران و کارکنان همه دستگاه ها تاکید کرد.


این مقام قضایی تشكیل شورای اقامه نماز در مجموعه دستگاه قضایی را راهکاری مناسب به منظور طرح و بررسی برنامه ها و فعالیت های حوزه نماز در این مجموعه عنوان کرد.


وی همچنین در خصوص تفاهم نامه فی ما بین ستاد مركزی اقامه نماز و ستاد اقامه نماز دادگستری استان هرمزگان و فعالیت های صورت پذیرفته در این حوزه توضیحات مبسوطی بیان کرد.


انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *