رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"هرات" آماده کمک‌رسانی به آورگان داخلی در فصل سرما است

8:04 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۱۳۹۶
رئیس اداره مبارزه با حوادث هرات با اشاره به حوادث طبیعی در آغاز فصل سرما، گفت: آنها در سال جاری در برنامه های تدابیری خود برای 10 هزار خانواده افغانستانی آسیب پذیر احتمالی براثر حوادث طبیعی آماده کمک رسانی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل حمید مبارز رئیس اداره مبارزه با حوادث هرات با اشاره به حوادث طبیعی در آغاز فصل سرما و امکان بارش باران و سرازیر شدن سیلاب ها در نقاط مختلف شهر و شهرستانها گفت: آنها در سال جاری در برنامه‌های تدابیری خود برای 10 هزار خانواده افغانستانی آسیب پذیر احتمالی بر اثر حوادث طبیعی آماده هستند تا کمک رسانی کنند.

وی افزود: اداره آنها حتی برای سرازیرشدن خانواده‌ها از ولایات همجوار که بر اثر حوادث طبیعی و جنگ ها به هرات می آیند نیز آمادگی های خاصی را روی دست دارند و در حال حاضر از آغاز سال جاری تاکنون به یک هزار و 100 خانواده که بر اثر حوادث گوناگون از ولایت های دیگر وارد هرات شده اند نیز کمک های خوراکی، پوشاک، وجه نقدی و چادر نیز کمک رسانی شده است.

مبارز خاطرنشان کرد: از نیمه سال گذشته تاکنون 35 تن از اثر حوادث طبیعی در ولایت های همجوار و هرات تلف شدند و 36 کشته و 72 زخمی هم از اثر حوادث انتحاری و انفجاری در هرات تا حال به ثبت رسیده است که پس از بررسی به خانواده های کشته شده و زخمی ها کمک های نقدی صورت گرفته است.

وی افزود: خانواده های آوارگان در سال گذشته که از ولایت های همجوار به دلایل حوادث طبیعی، جنگ های منظم، جنگ های بینابینی و خشکسالی ها در مناطقشان به هرات آمده اند به 2 هزار و513 خانواده می رسیدند که اداره آنها با کمک موسسات بین المللی توانست به این خانواده ها کمک رسانی کند.

مبارز گفت: اداره آنها با کمک موسسات بین المللی برنامه ای را برای کمک به زخمی ها و کشته شدگان حوادث طبیعی و حملات انتحاری و انفجاری راه اندازی کرده اند که در این برنامه به افرادی که زخمی رویدادها هستند تنها شامل کمک خوراک، پوشاک، موادغذایی که به 500 دلار می رسد می شوند و به خانواده کشته شدگان این حوادث نیز کمک های طولانی مدت می شود.

وی افزود:در این برنامه به 90 تن کمک های کوتاه مدت و به 121 خانواده کشته شدگان حوادث نیز شامل برنامه ولانی مدت اداره آنها شدند.

حمیدی مشکلات فرآروی اداره خود را تنها نبود امنیت در برخی از نقاط هرات که سبب نرسیدن کمک های آنها به متضررین حوادث دانست.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *