ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم عضو افتخاری می‌پذیرد

12:33 - 30 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۱۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر پیشگری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از برگزاری ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و پذیرش عضو افتخاری از بین افراد واجد شرایط خبر داد.

پیشگیری از جرمبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محبوبه میرزابیگی مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی دادگستری کرمان گفت: این ستاد به صورت تشکیلاتی منسجم در راستای اهداف پیشگیرانه قوه قضائیه و با رعایت و حفظ حدود قوانین جاری کشور و عدم مداخله در آن‌ها فعالیت خود را با رویکرد جدید ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر موضوع گزارشات در زمینه‌های محیط زیست، سیاسی، امنیتی و نظامی می‌باشد که به مرور در سایر زمینه‌ها نیز گسترش خواهد یافت.

میرزابیگی افزود: تأسیس بزرگترین تشکل مردمی (شبکه اجتماعی) قوه قضائیه با قابلیت نقش آفرینی برای آحاد و اقشار جامعه، در عرصه‌های مختلف در راستای پیشگیری از وقوع جرم خواهد بود.

وی افزود:جلب مشارکت عامه مردم و انسجام بخشیدن به تلاش‌های مردمی و نهاد‌های مدنی کشور، برای اصلاح جامعه تعمیق امنیت و تضمین سلامت اخلاقی، اجتماعی در مقیاس جغرافیایی انسانی کشور، با مسئول ساختن غیر مستقیم مردم در تأمین و پایداری امنیت می‌باشد.

وی گفت: فعالیت در سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) از طریق بستر اینترنت به آدرس WWW.SAJAM.ADLIRAN.IR می‌باشد.

میرزابیگی ابراز داشت: کلیه متقاضیان و کاربران میتوانند شخصا اقدام به ثبت نام و دریافت کد کاربری در این سامانه نموده، همچنین شایان ذکر است که نیاز به حضور در محل ستاد مردمی پیشگیری از جرم دادگستری استان نیست.

شایان ذکر است این ستاد با توجه به بند یک اصل سوم، بند پنج اصل یکصد و پنجاه و ششم و بند یک اصل یکصدو پنجاه و هشتم قانون اساسی و همچنین طبق بند ده ماده ۲۱۱ قانون برنامه پنجم توسعه کشور و بند دوم ماده ۱۳ قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوا نسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد تشکیل شده است.

 



سجاداصغری
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
من میخوام عضو بشم چیکار کنم؟ راهنماییم بکنین ممنون
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *