رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از بزرگداشت بیش از ۴۰ سال تلاش مجید انتظامی در عرصه موسیقی تا جزئیات کامل فصل جدید برنامه فیتیله

16:45 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۱۳۲
عرصه فرهنگ و هنر در هفته گذشته شاهد روی دادن اتفاق‌های مختلفی از از بزرگداشت بیش از ۴۰ سال تلاش مجید انتظامی در عرصه موسیقی تا اعلام جزئیات کامل فصل جدید برنامه فیتیله بود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، در گزارش زیر به مهم‌ترین رویداد‌های عرصه فرهنگ و هنر در هفته گذشته می‌پردازیم.

** انتظامی:در تمامی سال‌های فعالیتم همسرم همراه من بود/ کامکار: موسیقی مجید انتظامی تجلی بخش هویت ایرانی است

هوشنگ کامکار در مراسم بزرگداشت مجید انتظامی با اشاره به مضمون آثار این هنرمند از موسیقی‌های او به‌عنوان تجلی بخش هویت ایرانی سخن گفت.

 استاد مجید انتظامی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، آیین پاسداشت استاد مجید انتظامی به پاس بیش از 40 سال اعتلای او در موسیقی ایران زمین با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
لوریس چکناواریان به عنوان نخستین سخنران مراسم بزرگداشت مجید انتظامی گفت: مثال بزرگی در زمینه حاصل شدن میوه از درخت وجود دارد که بر این اساس می‌توان گفت که مجید انتظامی میوه درخت خانواده انتظامی و باعث افتخار است از نظر من مجید هم پسر نمونه‌ای است هم دوست خوبی است و هم آهنگساز برجسته‌ای به شمار می‌رود.

محمدعلی باشه آهنگر، سینماگر، در ادامه این مراسم اظهار کرد: زمانی که در دانشکده سینما و تئاتر درس می‌خواندم و فکر می‌کردم فیلمنامه نویس بزرگی هستم احساس موجود در موسیقی‌های فیلم‌های مجید انتظامی به من انگیزه عجیبی می‌داد.

وی افزود: زمانی که به اسامی فیلم‌هایی که مجید انتظامی موسیقی آن‌ها را ساخته نگاهی می‌اندازیم، تاریخی از سینمای نجیب را مشاهده می‌کنیم و شاید بسیاری از افراد نام برخی فیلم‌ها را ندانند اما خوب می‌دانند که موسیقی آن‌ها را مجید انتظامی ساخته است.

محمد سریر آهنگساز، در ادامه این مراسم تصریح کرد: موسیقی بزرگ‌ترین فیلم‌های ما از مجید انتظامی بوده است.
وی یادآور شد: استاد عزت الله انتظامی، سایه بسیار بلندی دارد که خیلی سخت است یک نفر از زیر سایه او بتواند هنر خود را این چنینی عرضه کند اما مجید انتظامی به‌خوبی در عرصه موسیقی درخشید و ما با همه آثار او زندگی کرده‌ایم و خاطره‌های خوشی داریم.

سید رضا میر کریمی کارگردان سینما در این برنامه توضیح داد: انسان‌هایی چند بعدی وجود دارند که به‌طور معمول کمتر در یک رشته خاص موفق می‌شوند اما در مقابل انسان‌های تک بعدی هم وجود دارند که با پیش رفتن در یک رشته خاص به موفقیت می‌رسند اما در مورد مجید انتظامی باید گفت که او ضمن برخورداری از شخصیتی چند وجهی، عمق بسیار زیادی در کار و زندگی خود دارد.

** گلایه محمود فلاح از نبود حمایت برای حفظ لوکیشن مختارنامه/ دکورهای سریال ماندگار تاریخی در حال تخریب

تهیه‌کننده سریال تاریخی «مختارنامه» با اشاره به دو سال دوندگی‌های بی‌نتیجه خود برای حفظ دکورهای «مختارنامه» از توقف سریال «میرآب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد سخن گفت.

سریال تاریخی «مختارنامه»

محمود فلاح تهیه‌کننده سریال «مختارنامه» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: در مورد شهرک «مختارنامه» سازمان صدا و سیما به من اعلام کرد که این دکورها را نمی‌خواهد و من هم آنجا را به مالکان واگذار و انبارها را به‌طور کامل تخلیه کردم.

وی ادامه داد: ماجرای شهرک «مختارنامه» پس از دو سال دوندگی من، اینگونه به پایان رسید و هیچ درخواستی از سوی صداوسیما که می‌توانست نقش بسیار مؤثری را ایفا کند و همچنین بخش خصوصی، صورت نگرفت.

تهیه‌کننده سریال «مختارنامه» تصریح کرد: پس از واگذار کردن این شهرک دیگر به آن منطقه نرفته‌ام اما با توجه به اینکه حفظ دکورها نیاز به نگهداری دارد، فکر می‌کنم تلاشی برای نگاه داشتن آن صورت نگرفته و به همین دلیل دکورها در حال تخریب است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص آخرین وضعیت سریال تاریخی «میرآب»اظهار کرد: متأسفانه هیچ‌کس از ساخت «میرآب» استقبال نکرد البته وزارت نیرو در ابتدا برای تأمین هزینه‌های تولید اعلام آمادگی کرد اما نهادهای دیگر معتقد هستند که ما مشکل کمبود آب نداریم و به همین جهت برای سرمایه‌گذاری وارد میدان عمل نشدند.

تهیه‌کننده سریال «میرآب» یادآور شد: «میرآب» پروژه‌ای سنگین بود و حمایت مالی وزارت نیرو برای ساخت آن به تنهایی کافی نبود از این جهت به‌طور تقریبی ساخت این اثر متوقف شده است.

** جزئیات کامل فصل جدید فیتیله از زبان مسلمی/ پرداختن به سلامت و بهداشت رويكرد جديد عموهاى فيتيله اى

کارگردان برنامه «فیتیله» با بیان جزئیات کامل فصل جدید این مجموعه، از پرداختن به موضوع سلامت و بهداشت در سری جدید سخن گفت.

برنامه «فیتیله»

محمد مسلمی کارگردان برنامه تلویزیونی «فیتیله» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: پیش تولید فصل جدید برنامه «فیتیله» به‌زودی آغاز می‌شود و ضبط آن در ماه محرم صورت می‌گیرد. همچنین قرار است این برنامه تلویزیونی ویژه کودکان پس از ماه محرم در روزهای پنجشنبه و جمعه روی آنتن شبکه 2 سیما برود.

وی ادامه داد: رویکرد سری جدید برنامه «فیتیله» موضوع سلامت و بهداشت شخصی، اجتماعی، جسم و روح است و بحث پیشگیری و درمان را به‌صورت خیلی ظریف مطرح و تلاش می‌کنیم در این راستا از شعار دادن دوری کنیم. همچنین در فصل جدید مهدی بصیری تهیه‌کنندگی برنامه را بر عهده دارد.

مسلمی تصریح کرد: در فصل جدید برنامه «فیتیله» با یکسری آیتم‌های جدید که در کنار آیتم‌های قبلی برنامه وجود دارند، برنامه را پیش می‌بریم و گروه نویسندگان برنامه به سرپرستی کریم خودسیانی نگارش متن‌های برنامه را بر عهده دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: سری جدید «فیتیله» در 50 قسمت 60 دقیقه‌ای تولید می‌شود. تلاش می‌کنیم در سری جدید این برنامه علاوه بر بخش‌های طنز، از لحاظ متن و محتوا قوی‌تر باشیم چرا که بچه‌ها این روزها با موضوع سلامت بیش از هر موضوع دیگری درگیر هستند چرا که بی‌تحرک، چاق و منزوی شده‌اند و در این راستا هم به سلامت جسم و هم به سلامت روح می‌پردازیم.

مجری برنامه پرطرفدار «فیتیله» توضیح داد: همچنین محورهایی مانند کمرویی و خجالت، بازی‌ها، ورزش و مصرف فست‌فودها از جمله بحث‌هایی است که بچه‌ها با آن درگیر هستند و خانواده‌ها درباره چنین مسائلی دغدغه‌های فراوان دارند به همین جهت در سری جدید برنامه به‌صورت نمایشی و موزیکال به این موضوعات می‌پردازیم تا پس از مدتی که برنامه «فیتیله» پخش نمی‌شد، با شکل و شمایل جدیدی به تلویزیون بازگردیم.

** گلایه منیر قیدی از اکران نا مناسب فیلمش/ "ویلایی‌ها" به نحوی که حقش بود دیده نشد

منیر قیدی گفت: در حال حاضر نگارش فیلمنامه جدیدم را آغاز کرده ام. این فیلم فضایی متفاوت از ویلایی‌ها داشته و در مورد دفاع مقدس نیست.

منیر قیدی نویسنده و کارگردان سینما که سال گذشته با فیلم "ویلایی‌ها" در جشنواره فیلم فجر خوش درخشیده بود در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ٬ درخصوص فعالیت‌های بعدی خود در عرصه سینما گفت: در حال حاضر نگارش فیلمنامه جدیدم را آغاز کرده ام. این فیلم فضایی متفاوت از ویلایی‌ها داشته و در حوزه دفاع مقدس نیست.

استعداد درخشان جشن منتقدان سینما درباره حضور خود در جشنواره فجر امسال افزود: گمان نمی‌کنم نگارش فیلمنامه به زودی به پایان برسد. در ضمن عجله چندانی برای ساخت فیلم بعدی‌ام ندارم و این فیلم قطعاً به جشنواره فجر امسال نخواهد رسید.

وی با ابراز گلایه از عدم پخش مناسب فیلم "ویلایی‌ها" در زمان اکران تصریح کرد: "ویلایی‌ها" به نحوی که حقش بود دیده نشد. زمان پخش فیلم ما اصلاً زمان مناسبی نبود و یکی از عوامل افت فروش ما هم نامناسب بودن زمان اکران نسبت به محتوای فیلم بود. در ضمن در همان زمان سه فیلم پرفروش و دارای تعداد بالای سینما با ما همراه شدند که آن هم عامل دیگری بود که فروش ویلایی‌ها فروش خوبی نباشد.

** بوی سیب را برای تمامی شهدای فداکار دفاع مقدس خوانده‌ام/مهم‌ترین برنامه موسیقی تلویزیون در بلاتکلیفی

خواننده آلبوم " خاطرات گمشده" گفت: در خصوص تولید فصل جدید برنامه شب کوک موضوع امیدوار کننده‌‌ای نشنیدم و سرنوشت این برنامه به صورت قطعی مشخص نیست.

فریدون آسرایی

فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: در آخرین صحبتی که با تهیه کننده برنامه "شب کوک" داشتم، در خصوص تولید فصل جدید این برنامه موضوع امیدوار کننده‌‌ای نشنیدم و سرنوشت این برنامه به صورت قطعی مشخص نیست.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم وضعیت تولید برنامه‌های مربوط به آثار نمایشی از جمله برنامه‌های سینمایی بهتر از وضعیت تولید برنامه‌های ویژه موسیقی است.

خواننده آلبوم " عشق یعنی" تصریح کرد: در شرایط کنونی خواننده‌های بسیاری را داریم که آثاری را ویژه شهدا می‌خوانند همانگونه که من قطعه " بوی سیب" را برای تمامی شهدا دفاع مقدس و فداکار کشورم خوانده‌ام، از این رو تصور می‌کنم بهتر است در زمینه تولید برنامه‌های موسیقایی نگاه وسیع‌تری صورت بگیرد و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های هنرمندان این عرصه بهره گرفته شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: موسیقی پاپ ظرفیت‌های بسیاری دارد و امکان استفاده از آن در زمینه‌های مختلف وجود دارد. " شب کوک" یکی از پربیینده‌ترین برنامه‌های تلویزیون بود و زمینه‌ای مناسب را جهت بروز استعداد‌های جوان در عرصه موسیقی فراهم کرد.

آسرایی یادآور شد: معرفی جوانان خلاق و با استعداد در عرصه موسیقی به ویژه موسیقی پاپ در برنامه " شب کوک" اتفاقی در خور توجه بود که مدتی است با تولید نشدن این برنامه شاهد ادامه این روند نیستیم.

** نفس شیرین از شب اول محرم روی آنتن می‌رود/ سریال محرمی سیما پربازیگر و مخاطب‌پسند است

مشاور پروژه سریال تلویزیونی "نفس شیرین" با اشاره به اینکه این مجموعه پربازیگر و مخاطب‌پسند است، از پخش این سریال از شب اول محرم خبر داد.

 سریال تلویزیونی

داریوش بابائیان مشاور پروژه سریال تلویزیونی "نفس شیرین" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: به امید خدا سریال تلویزیونی "نفس شیرین" ماه محرممیهمان عزاداران حسینی می‌شود، اما درخصوص شبکه پخش‌کننده این اثر هنوز صحبتی به میان نیامده است.

وی ادامه داد: "نفس شیرین" سریال مناسبتی و ویژه ماه محرم و اثری است که پس از بازبینی تا اندازه زیادی مورد استقبال قرار گرفت.

مشاور پروژه سریال تلویزیونی "نفس شیرین" تصریح کرد: این مجموعه تلویزیونی نسبت به بسیاری از آثار نمایشی دیگر پربازیگرتر و مخاطب پسندتر است و امیدوارم در زمان پخش خود به خوبی دیده شود و بتواند پیام خود را به درستی عرضه کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: با توجه به اینکه سریال "نفس شیرین" در ۱۳ قسمت ساخته شده، قرار است از شب اول ماه محرم میهمان مخاطبان تلویزیون بشود.

بابائیان توضیح داد: سریال "نفس شیرین" تلاش می‌کند در روند داستان خود به زندگی افرادی بپردازد که از افکار گذشته فاصله می‌گیرند و راحت‌تر می‌توانند ببخشند. این اثر در حقیقت موضوع مهمی مانند اهدای عضو را نزد مخاطبان نهادینه می‌کند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پس از آماده کردن بخش‌های مختلف سریال "نفس شیرین" آن را به سیمافیلم تحویل دادیم، شبکه پخش کننده این اثر را سیما فیلم مشخص می‌کند.

** به من گفتند بازیگر دکوری و ویترینی هستی/عاشق نقش‌های منفی‌ام/جراحی‌های زیبایی باعث کم‌کاری‌ام شد/کاپیتان تیم والیبال هنرمندان هستم

بازیگر سریال "فقط به خاطر تو" گفت: اگر جراحی های زیبایی روندی غیر از روند صحیح را طی کند و از حالت طبیعی چهره فرد بکاهد در مسیر کاری یک بازیگر تأثیر منفی بر جای می‌گذارد و باعث کم‌کاری و حتی در مواردی بیکاری یک هنرمند می‌شود کما اینکه چنین اتفاقی برای من رخ داد.

شراره رخام

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، شراره رخام هنرمندی است که در کارنامه او سابقه فعالیت در سه عرصه تلویزیون، سینما و تئاتر دیده می‌شود، اما مخاطبان او را بیشتر به واسطه حضورش در آثار تلویزیونی می‌شناسند و نقش‌های منفی که این بازیگر ایفا کرده، معرفی مشخص و واضح برای او قلمداد می‌شود. حضور شراره رخام در زمینه تئاتر کمرنگ‌تر بوده و به جز نمایش "گاس" که او در آن به ایفای نقش می‌پرداخت، این روزها نمایش "کژدوم" به کارگردانی سمیه مهری و با بازی هنرمندانی همچون شیوا خسرومهر را روی صحنه دارد.

"مسافر"، "کلانتر"، "فقط به خاطر تو"، "تلنگر" و "پول کثیف" از جمله آثار تلویزیونی این بازیگر محسوب می‌شوند. همچنین فیلم‌های "زنان ونوسی مردان مریخی"، "غراله"، "مبارزان کوچک"، "آژانس ازدواج" و "دختران انتظار" از جمله فعالیت‌های او در عرصه سینما به شمار می‌رود.

در ادامه می‌توانید متن گفت‌وگوی تفصیلی خبرنگار گروه فرهنگی با شراره رخام را بخوانید:

**از فعالیت این روزهای خود برایمان بگویید، در حال حاضر در چه کاری حضور دارید؟

این روز‌ها مشغول تمرین نمایش "کژدم" به کارگردانی سمیه مهری هستم که قرار است از ۲۹ مرداد در پردیس تئاتر تهران روی صحنه برود و تا ۲۰ شهریورماه نیز به اجرای خود ادامه دهد.

نمایش «کژدم» دربرگیرنده اتفاق‌هایی است که برای سه زن رخ می‌دهد و این سه نفر نماینده سه قشر مختلف جامعه هستند. تماشای «کژدم» را به همه خانواده‌ها توصیه می‌کنم چرا که امکان دارد اینگونه از بسیاری از بلا‌هایی که ممکن است سر خانم‌ها بیاید، پیشگیری شود و در واقع این تئاتر رسالتی بر دوش دارد که بر اساس آن سعی می‌کند تأثیرگذار باشد و در ذهن افرادی که به تماشای این اثر می نشینند، جرقه‌ای ایجاد شود که براساس آن شاید از بسیاری از مشکلات و اتفاق‌هایی که برای خانم‌ها رخ می‌دهد، پیشگیری شود.


**بازی شما در "کژدم" چه تفاوتی با سایر نقش‌هایی که تاکنون ایفا کرده‌اید، دارد؟

درباره تفاوت در زمینه ایفای نقش‌های مختلف باید بگویم در نمایش "کژدم" نقشی را بازی می‌کنم که شاید مخاطب نتواند درباره بازی من در آن نقش به باور دست پیدا کند و یکی از دوستانی که ایفای نقش من در تمرین این نمایش را دیده بود بر این نکته تأکید می‌کرد که تا پیش از تماشای نقش تو در این نمایش فکر می‌کردم تو تنها یک بازیگر دکوری و ویترینی هستی که به واسطه ظاهرت، به عنوان ویترین برای یک اثر قرار می‌گیری، اما با ایفای نقش در "کژدم" لایه‌هایی از بازی تو را را دیدم که به واسطه آن می‌توانم به عمق توانمندی‌ات در عرصه بازیگری پی ببرم و مخاطبان باید ایفای نقش تو در چنین اثری را ببینند تا نگاهشان به شراره رخام به عنوان یک بازیگر تا اندازه زیادی تغییر کند.

با توجه به اینکه در عرصه تئاتر همه چیز به صورت زنده اتفاق می‌افتد، یک بازیگر باید صدا و بازی خوب و قابل قبولی داشته باشد تا بتواند رضایت تماشاگران را به دست آورد و تلاش می‌کنم در نمایش "کژدوم" به این رویداد‌ها جامه عمل بپوشانم.

**از دیگر فعالیت‌هایتان در عرصه تصویر برایمان بگویید. شما پیش‌تر از تهیه‌کنندگی در زمینه تولید یک اثر نمایشی سخن گفته بودید.

مشغول پیش تولید یک تله‌فیلم هستم که فضایی پلیسی دارد و در این اثر قتلی اتفاق می‌افتد و به دنبال آن رویداد‌های دیگری در روند داستان به وقوع می‌پیوندد. این تله‌فیلم را برای نیروی انتظامی تهیه‌کنندگی می‌کنم.

اگر تولید این اثر در زمان کافی صورت بگیرد، آن را برای پخش در هفته نیروی انتظامی آماده می‌کنیم و در غیر این صورت آن را به جشنواره نیروی انتظامی می‌رسانیم. درباره حضور بازیگران در این فیلم یکسری صحبت‌های اولیه با مریم کاویانی، فرهاد بشارتی، سعید داخ وسارا خوئینی‌ها صورت گرفته و خودم هم به احتمال زیاد نقش یک قاتل دیوانه را بازی می‌کنم.

** چهار جایزه جشن منتقدان سینما به ماجرای نیمروز رسید/حامد بهداد: این لحظه را تقدیم می‌کنم به روح پرفتوح شهید محسن حججی

یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران امشب در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

جشن منتقدان سینما

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ٬ یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران امشب در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم هنرمندانی همچون علیرضا داودنژاد، فریدون جیرانی، جمشید مشایخی، حامد بهداد، فاطمه گودرزی، الناز شاکردوست٬ کوروش تهامی٬ بهرام افشاری٬ ناصر هاشمی٬ جمشید هاشم پور و بسیاری از هنرمندان دیگر و با اجرای فرزاد حسنی آغاز شد.

این مراسم با پخش نماهنگ و تقدیر و تجلیل از مقام شهید محسن حججی٬ شهید مدافع حرم آغاز شد.

فرزاد حسنی در همان ابتدای برنامه به سرعت سراغ اعلام اسامی برندگان بخش بهترین موسیقی فیلم رفت و سهراب پورناظری برای فیلم رگ خواب به این جایزه دست یافت.

جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس با حضور رضا درستکار به بهزاد جعفری طادی برای فیلمماجرای نیمروز تعلق گرفت. طادی پس از حضور روی صحنه از تکرار دریافت این جایزه بعد از جشن حافظ ابراز خوشنودی کرده و تیم سازنده ماجرای نیمروز را مورد تقدیر قرار داد.

فرزاد حسنی برای اهدای جایزه بهترین چهره‌پردازی از چنگیز جلیلوند دعوت کرد تا روی صحنه بیاید. ایمان امیدواری برای فیلم خفگی توانست به دیپلم افتخار جشن منتقدان دست پیدا کند و جایزه بهترین چهره پردازی به محسن دارسنج برای فیلم ماجرای نیمروز تعلق گرفت.

سیامک شایق و طهماسب صلح‌جو برای اهدای دیپلم افتخار بهترین تدوین روی صحنه آمدند و بعد از کمی خوش و بش و گفتن چند خاطره دیپلم افتخار بهترین تدوین را به سجاد پهلوان‌زاده برای فیلم ماجرای نیمروز اهدا کردند و بعد از آن بهترین تدوین به بهرام دهقانی برای فیلم خفگی و نگار اهداء شد.

فرید مصطفوی نویسنده و منتقد سینما اولین نفری بود که در یازدهمین جشن منتقدان سینمای ایران مورد تجلیل قرار گرفت. این مراسم با پخش تصاویری از این هنرمند و پس از آن حضور وی روی صحنه ادامه یافت.

در بخش بعدی این مراسم نوبت به اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد با حضور شاهین امین و مجید مظفری به هادی حجازی فر برای فیلم ماجرای نیمروز اهدا شد.

حجازی فر گفت: تمام عزیزانی که با من نامزد این جایزه شدند از دوستان عزیز من هستند و می دانم که بهترین هستند. از محمد حسین مهدویان به خاطر اطمینانی که به من کرد متشکرم. این جایزه و گرفتن آن از منتقدین برای من بسیار شیرین است.

** بازگشت پارسا پیروزفر روی صحنه/پانته‌آ پناهی‌ها و آزاده صمدی نامه‌هایی عاشقانه می‌نویسند/نویسنده خندوانه روی صحنه تئاتر

همزمان با نزدیک شدن به اواخر تابستان عرصه هنرهای نمایشی شاهد اجرای آثار نمایشی فراوانی در تماشاخانه‌های شهر تهران است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان "نامه‌های عاشقانه به خاورمیانه" با بازی "آزاده صمدی" و "پانته‌آ پناهی‌ها" اشاره کرد.

پارسا پیروزفر

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، همزمان با نزدیک شدن به اواخر تابستان عرصه هنرهای نمایشی شاهد اجرای آثار نمایشی فراوانی در تماشاخانه‌های شهر تهران است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان "نامه‌های عاشقانه به خاورمیانه" با بازی "آزاده صمدی" و "پانته‌آ پناهی‌ها" اشاره کرد.

همچنین نمایش "شرقی غمگین" نوشته "سجاد افشاریان" نویسنده برنامه خندوانه با بازی خودش در تماشاخانه پالیز روی صحنه خواهد رفت.

گفتنی است پارسا پیروزفر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پس از استقبال خوب تماشاگران از نمایش "ماتریوشکا" برای چهارمین بار پیایی این اثر را روی صحنه برده است. پیروزفر برای بازی در این اثر به عنوان بهترین بازیگر جشن خانه تئاتر انتخاب شد.

** نادر فلاح از نگرفتن جایزه درجشنواره‌ها بی‌انگیزه شد/داوران چرا مرا نمی‌بینند

بازیگر فیلم "سد معبر" گفت: این روند دیده نشدن و بی اعتنایی داوران کمی مرا بی انگیزه کرده است. این اتفاقات باعث شده دیگر به خودم دلخوشی الکی ندهم. در فیلم بازی می‌کنم و اگر جایزه گرفتم چه بهتر و اگر مثل همه این سال‌ها نگرفتم دیگر برایم اهمیتی ندارد.

نادر فلاح

نادر فلاح بازیگر سینما٬ تئاتر و تلویزیون که با بازی در فیلم سینمایی "سد معبر" طی سال گذشته نظر همه را به خود جلب کرده بود در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول تمرین نمایشی به نام "غسالخانه" هستم که از دوازدهم شهریور ماه در تالار حافظ تهران روی صحنه می‌رود.

وی درباره حضور دوباره خود در تلویزیون افزود: علاوه بر این تئاتر هم‌اکنون جلوی دوربین سریال "هاتف" به کارگردانی بهرنگ توفیقی هستم و در آن به ایفای نقش می‌پردازم. این اثر سریالی مناسبتی بوده و محرم امسال از تلویزیون پخش خواهد شد.

بازیگر نمایش "دریبل" نقش خود در این سریال را اینگونه توصیف کرد: نقشم در سریال هاتف بسیار متفاوت بوده و در موقعیت‌های ویژه‌ و عجیبی قرار می‌گیرد. فیلمنامه و نقش توسط نعمت الله به خوبی نوشته شده و امیدوارم تماشاگران از دیدن نقش من غافلگیر شوند.

وی در مورد ناکامی دوباره خود در دریافت جوایز سینمایی طی سالیان گذشته تصریح کرد: بالاخره جایزه فقط به یک نفر می‌رسد و به شخصه خوشحالم که هادی حجازی‌فر جایزه جشن منتقدین را گرفت. اما برخی انتخاب‌های داوران مثل قراردادن بهرام افشاری در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم کارگر ساده نیازمندیم برای من سوال برانگیز است چرا که این نقش در جشنواره فیلم فجر به عنوان نقش اول نام گرفته بود.

بازیگر فیلم بی پولی در همین راستا ادامه داد: من چند سال پیش فیلم چند متر مکعب عشقرا بازی کردم و در جشنواره حتی کاندید هم نشدم، در صورتی که معتقدم باید برای آن نقش سیمرغ جشنواره را بدست می‌آوردم. امسال هم در جشنواره فجر وضع همان بود، ولی حداقل کاندید شدم.

وی با تمجید از بازی حجازی فر در فیلم ایستاده در غبار تاکید کرد: من به خود هادی حجازی‌فر هم قبلاً گفتم که بی تردید برای بازی در ایستاده در غبار باید سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را می‌گرفت، چون تعریف متفاوتی از بازیگری را در ایران ارائه کرد.یکسری از اتفاقات در سینمای ما با تعویق رقم می‌خورد و خوشحالم جایزه‌ای که خیلی وقت پیش حق هادی بود را برای بازی خوبش در ماجرای نیمروز گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *