معتمدی: هدف ما از کنسرت پیش رو جبران افراط و تفریط‌های عرصه موسیقی ایرانی است/ برای کنسرت بگو کجایی ادعای عجیب و غریبی نداریم

14:37 - 29 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۸۴۶
خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری کنسرت "بگو کجایی" جبران برخی از افراط و تفریط‌های صورت گرفته در عرصه موسیقی ایرانی است، گفت: برای کنسرت پیش‌رو ادعای عجیب و غریبی نداریم اما امیدوارم بتوانیم به‌زودی این مجموعه را به درجه رضایت مخاطب برسانیم.

محمد معتمدی: هدف ما از کنسرت پیش رو جبران افراط و تفریط‌های عرصه موسیقی ایرانی است/ برای کنسرت بگو کجایی ادعای عجیب و غریبی نداریمبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری کنسرت "بگو کجایی" به خوانندگی محمد معتمدی و با حضور رضا شایسته به‌عنوان رهبر ارکستر در تالار زنده‌یاد امیرحسین فردی برگزار شد.

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی د نشست کنسرت "بگو کجایی" با اشاره به اجرای آثاری از زنده‌یاد مجید وفادار گفت: خیلی خوشحالم که قرار است پس از سال‌ها پروژه‌ای به‌صورت منسجم آثار یکی از هنرمندان بزرگ ایران را روی صحنه ببرد و برخلاف اینکه بسیاری از آثار او را همگان زمزمه می‌کنند اما شاید نام این هنرمند کمتر شنیده شده باشد.

وی ادامه داد: هدف ما از برگزاری کنسرت "بگو کجایی" و پروژه‌هایی مانند این کنسرت این است که بتوانیم بخشی از افراط و تفریط‌هایی را که در حوزه موسیقی ایران صورت گرفته جبران کنیم همان‌گونه که در سال‌های اخیر شاهد تلاش‌هایی برای جبران این افراط و تفریط‌ها در حوزه موسیقی بوده‌ایم.

خواننده آلبوم «عبور» تصریح کرد: برای کنسرت "بگو کجایی" ادعای انجام کاری عجیب و غریب را نداریم اما امیدواریم بتوانیم به‌زودی این مجموعه را به درجه رضایت مخاطب امروزی برسانیم. معتقدم یکی از دلایلی که موسیقی اصیل ایرانی با چالش‌های جدی روبرو شده بحث شعر است. چرا که برای موسیقی باید ترانه استفاده شود.

وی توضیح داد: بسیاری از آثاری که در عرصه موسیقی جاودانه شده‌اند از ترانه خوبی برخوردار بوده‌اند اما فکر می‌کنم حتی اگر قرار باشد از غزل در موسیقی ایرانی استفاده شود، بهتر است در غزل از واژه‌هایی بهره گرفته شود که برای مردم مأنوس‌تر باشد.

معتمدی با اشاره به آثاری که در کنسرت "بگو کجایی" می‌خواند، یادآور شد: در کنسرت "بگو کجایی" به‌جز قطعه "به‌سوی تو" آثاری را روی صحنه می‌بریم که کمتر شنیده شده و ما وظیفه داریم در روند بازآفرینی آثار همواره به هدف اصلی خود که همانا شنیده شدن موسیقی توسط مخاطب است، توجه کنیم.

رضا شایسته رهبر ارکستر نیایش در این نشست گفت: در مدتی که ارکستر نیایش فعالیت داشته بیشتر فعالیت‌های ما به بازآفرینی آثار بزرگان عرصه موسیقی مربوط بوده و زنده‌ِیاد مجید وفادار تا زمانی‌که خودش در قید حیات بود رهبری 4 ارکستر را بر عهده داشت و می‌توان گفت آثار او با برخورداری از زمینه‌های زهی، تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: کنسرت "بگو کجایی" در دو بخش برگزار می‌شود که ما در هریک از این بخش‌ها آثار ارکسترال را روی صحنه می‌بریم که از جمله آن‌ها می‌توان به قطعه به‌سوی تو اشاره کرد. بازسازی کارهای قدیمی بسیار سخت است و معتقدم اگر قرار است چنین کاری انجام شود باید خیلی خوب و حرفه‌ای صورت بگیرد.

گفتنی است، کنسرت "بگو کجایی" 9 شهریور در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *