تسلط بر سوریه به معنای تسلط بر کل منطقه است/ ائتلاف نظامی آمریکا در سوریه پوششی برای کمک به تروریستها است/ از امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله قدردانی می‌کنم

14:16 - 29 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۸۳۳
شار اسد رئیس‌جمهور سوریه امروز یکشنبه در جمع کارکنان وزارت خارجه دولت سوریه درباره تحولات منطقه سخنرانی کرد.

بشار اسدبه گزارش گروه بین‌المل ، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه امروز یکشنبه در جمع کارکنان وزارت خارجه دولت سوریه درباره تحولات منطقه سخنرانی کرد.

بشار اسد ضمن تأکید بر همبستگی مردم سوریه اظهار کرد: سوریه همیشه هدف دشمنان بوده و هرکس بر این کشور تسلط یافته کنترل کل منطقه را در دست گرفته است.

وی با اشاره به جنگ رسانه‎‌ای کشورهای غربی علیه دولت سوریه افزود که هر زمان که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در عرصه میدانی پیشروی داشتند، کشورهای غربی تلاش می‌کردند تا به بهانه حقوق بشر و کمکهای انسان‌دوستانه به گروه‌های تروریستی کمک کنند.

ریس‌جمهور سوریه در ادامه در خصوص نقش کشورهای عربی در عرصه بین‌المللی گفت: نقش کشورهای عربی در سیاستهای بین‌المللی صفر است.

بشار اسد در خصصوص نقش منفی ترکیه در تحولات سوریه اظهار کرد: ترکیه به ظاهر دم از دوستی می‌زند اما همیشه از تروریستهای سوریه پشتیبانی کرده‌است، حتی شرکت این کشور در گفتگوها پوششی بود برای کمک بیشتر به گروهکهای تروریستی.

 وی با اشاره به عملکرد ائتلاف نظامی آمریکا موسوم به «ائتلاف جهانی ضد داعش» در سوریه گفت: حضور ائتلاف نظامی آمریکا در سوریه در راستای کمک به گروههای تروریستی در تحولات میدانی است.

رئیس‌جمهور سوریه با قدردانی از ایستادگی و همبستگی مردم سوریه در برابر گروه‌های تروریستی افزود: هزینه مقاومت در برابر دشمن کمتر از تسلیم‌شدن و تن دادن به خواسته‌های آنها است؛ ایستادگی مردم سوریه موجب شد که نظر تخاصمی برخی از کشورها ولو جزئی تغییر کند.

وی با اشاره به حضور گروه‌های مسلح در گفتگوهای صلح سوریه تصریح کرد: در نشستی که با معارضان برگزار شده این گروههای مزدور همیشه پی‌گیر منافع کشورهای حامی خود هستند، پس از این همه سال این افراد و گروهها را به خوبی می‌شناسیم ،این گروهکها صرفا آلت دست کشورهای دیگر هستند.

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به پشتیبانی ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان از ارتش و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم اظهار کرد: براداران ما بخش مهمی از موفقیتهای ما هستند. حزب‌الله نیازی به هیچی تعریف و تمجیدی ندارد، رزمندگان حزب‌الله دوش‌به‌دوش ارتش سوریه علیه تروریستها تلاش می‌کنند. ما به رزمندگان حزب‌الله و شهدای آن افتخار می‌کنیم.

اما ایران در پشتیبانی از مردم سوریه از هیچ چیزی دریغ نکرده‌ است و در عرصه‌های بین‌المللی در برابر طراحی‌های سیاسی و اقتصادی علیه سوریه از ما حمایت کرده و ایران کشوری امین و قابل اعتماد است.

بشار اسد در پایان ضمن بیان اینکه موفقیتهای میدانی به لطف نیروهای ارتش و کشورهای متحد سوریه اتفاق افتاده و کمکهای نیروهای متحد سوریه تلفات این کشور را به شدت کاهش داد اظهار کرد: در پایان باید مشخصا اعلام کرد که از ایران، امام خامنه‌ای، روسیه و رئیس جمهور پوتین حزب‌الله و سید حسن نصرالله تشکر کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *