برای بیش از ۹۳ درصد اراضی منابع طبیعی استان سند مالکیت صادر شده است

11:28 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۰۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالیبا بیان این که برای بیش از ۹۳ درصد اراضی منابع طبیعی این استان سند مالکیت صادر شده است گفت: صدور ۹۳ درصدی اسناد نتیجه تعامل دو دستگاه اداره ثبت اسناد و اداره منابع طبیعی است.

علی اصغر اسدی مدیر کل ثبت اسناد خراسان شمالیعلی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ،با اشاره به قانون حدنگار اظهار کرد: بر اساس این قانون مقرر شده است در طول ۵ سال تمام اسناد به تک برگ تبدیل شود که تاکنون حدود ۴۰۰ هزار هکتار اسناد دفترچه‌ای تبدیل به اسناد تک برگ شده است.

وی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده گام‌های موثری در جهت تبدیل این اسناد برداشته شود و در پایان برنامه ۵ ساله تیدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ را به اتمام برسانیم

اسدی با بیان این که برای بیش از ۹۳ درصد اراضی منابع طبیعی سند مالکیت صادر شده است گفت: صدور ۹۳ درصدی اسناد نتیجه تعامل و عملکرد دو دستگاه اداره ثبت اسناد و اداره منابع طبیعی است.

وی در اهمیت و جایگاه منابع طبیعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود گفت: وقتی که بحث معارف عمومی مطرح می‌گردد یعنی شناخت و آگاهی باید مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر نقش منابع طبیعی، جنگل و مرتع در توسعه کشور  و نقش آن در اقتصاد کلان تصریح کرد: فرهنگ منابع طبیعی باید به عنوان معارف و فرهنگ عمومی شناخته شود و اگر به این امر توجه گردد آسیب‌های فراوانی را مانند سیل، گرد وغبار کم آبی، و... را شاهد نخواهیم بود

وی ادامه داد: وظیفه آحاد جامعه است که در حفظ و صیانت از بیت المال تلاش کنند. چرا که انفال سودش به مردم و جامعه بر می‌گردد. لذا باید با احساس وظیفه در تحقق اهداف نظام، پایداری و توسعه کشورگام برداشت چرا که حفظ منابع طبیعی سلامت جامعه را بدنبال خواهد داشت.

اسدی افزود: به بهانه گسترش جمعیت وشهرنشینی نباید بخشی از منابع طبیعی را تصرف کرد و آن را از بین برد بلکه باید با راهکار‌های درست نعمت‌های خدادادی را حفظ و آن را به آیندگان منتقل کرد.

مدیرکل ثبت اسناد خراسان مشالی در خصوص تعامل با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: امروز ما با یک نگاه بسیجی وارد میدان شده ایم و عدم اجرای قانون در موعد مقرر باعث وجود اختلافات می‌گردد. اگر از قانون حد نگار استفاده کنیم در آینده دچار مشکل نخواهیم شد. بنابراین باید در اجرای قانون پایبند باشیم و شرط این است که قانون برای منافع عومی جامعه در نظر گرفته شود

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *