تولدت مبارک راننده تاکسی/رابرت دنیرو 74 ساله شد+عکس

13:30 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۵۶۸
رابرت دنیرو بازیگر مطرح سینمای هالیوود امروز شمع تولد 74 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، رابرت دنیرو بازیگر مطرح سینمای هالیوود امروز شمع تولد 74 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

رابرت دنیرو ستاره پیشکسوت هالیوود 17 اوت 1943 در نیویورک به دنیا آمد. مادرش شاعر و پدرش در عرصه هنری فعال بود. پدر و مادر رابرت که با همدیگر در یک کلاس هنری آشنا شده بودند، زمانی که فرزندشان سه ساله بود از یکدیگر طلاق گرفتند.

رابرت توسط مادرش و در محله "ایتالیای کوچک" در منهتن نیویورک بزرگ شد. محل زندگی پدرش نیز فاصله کمی با آنها داشت از این رو بود که رابرت بیشتر اوقاع خود را نزد پدرش می‌گذراند.

 رابرت دنیرو

رابرت دنیرو ده ساله بود که کارش را با تئاتر آغاز کرد و در نمایشنامه «جادوگر شهر اُز» هنرنمایی کرد و بعدها به کلاس بازیگری لی استراسبرگ رفت و بازیگری را نزد او آموخت و بدین ترتیب بود که به بازیگری متد اکتینگ تبدیل شد، سبکی که مارلون براندو و جیمز دین آغازگران آن بودند و با رابرت دِ نیرو ،آل پاچینو و داستین هافمن به اوج قدرت خود رسید. باید گفت که او بازیگری درونگراست و بازی‌های تأثیرگذار او منبع الهام بسیاری از بازیگران معاصر نظیر دانیل دی-لوئیس و شان پن بوده‌است تا جایی که دانیل دی-لوئیس را دنیروی انگلیس می‌خوانند و او نیز دنیرو را قهرمان خود در آغاز راه بازیگری دانسته است.

دنیرو در سال ۱۹۶۸ اولین فیلم خود را با عنوان احوالپرسی اثر برایان دی پالما کارگردان جوان آن سالهای سینما بازی کرد، پس از آن نیز در چند فیلم از همین فیلمساز با عناوین جشن عروسی و سلام مادر ایفای نقش کرد. او در سال ۱۹۷۲ به عنوان یکی از کاندیدهای ایفای نقش در فیلم پدرخوانده مطرح شد ولی نقشی به وی نرسید و مجبور شد در فیلم دار و دسته‌ای که نمی‌توانست شلیک کند بازی کند.

 رابرت دنیرو

او در سال ۲۰۰۸ جایزه دوربین طلایی را به خاطر یک عمر حضور جاودان در عرصه سینما تحت عنوان شاهکار جهانی در برلین از دستان مارتین اسکورسیزی دریافت کرد. باید گفت که مارلون براندو و دِ نیرو دو نفری بودند که به خاطر بازی درخشانشان در نقش دون ویتو کورلئونه موفق به دریافت جایزه اسکار گشتند که از دیدگاه بسیاری از منتقدان ماندگارترین نقش تاریخ سینماست.

بر اساس تحلیلی که در ماه می سال ۲۰۱۵، بر مبنای شمار نقش‌های کلیدی یک بازیگر تهیه شد (نه بر مبنای جوایز سینمایی)، دنیرو به عنوان بزرگترین بازیگر همه دوران تاریخ سینما برگزیده شد. دنیرو هفت نقش اصلیِ ماندگار را ایفا کرده است، «پدر خوانده»، «روزی روزگاری در آمریکا»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «مخمصه»، «کازینو» و «شکارچی گوزن» هفت نقشِ ماندگار اوست.

 رابرت دنیرو

او از میان ۲۰۰ فیلمی که مورد توجه قرار گرفته، هفت نقش ماندگار را تصویر کرده که از هر بازیگر دیگری بیشتر است. چارلی چاپلین، کلینت ایستوود و لئوناردو دی‌کاپریو هر یک با پنج نقش ماندگار و مورگان فریمن و تام هنکس با چهار نقش ماندگار در این فهرست ۲۰۰ فیلمی حضور دارند.

دنیرو در آستانه 75 سالگی به طور همزمان فیلمبرداری 2 فیلم مهم را پشت سر می گذارد.

 رابرت دنیرو

فیلم سینمایی "ایرلندی" به کارگردانی "مارتین اسکورسیزی" و بازی "رابرت دنیرو" و آل‌پاچینو" در سکوت خبری به مرحله تولید رسید.

ایرلندی هفتمین همکاری دنیرو با اسکورسیزی بوده که در سال آینده میلادی اکران می‌شود. این فیلم اخبار و حاشیه‌های متنوعی را به دنبال داشته است.

همکاری پاچینو و دنیرو همواره برای تمامی هواداران سینما جالب بوده و هست. این دو پیش از در فیلم‌های موفقی همچون پدرخوانده و مخمصه همکاری مشترک داشته‌اند.

این فیلم در ژانر جنایی یکی از مهم‌ترین اتفاقات سینمایی سال 2017 محسوب می‌شود. باید دید که اسکورسیزی چه زمانی را برای انتشار این اثر انتخاب می‌کند. قرار است در این فیلم با استفاده از تکنیک‌های مدرن جلوه‌های ویژه دنیرو به جوانی خود بازگردد.

 رابرت دنیرو

علاوه بر دنیرو و پاچینو، بازیگرانی همچون بابی کاناول، جوی پسیو و هاروی کیتل در این اثر به ایفای نقش بپردازند.

آخرین اخبار از سینمای هالیوود حاکی از آن است که سه چهره مطرح سینمای امریکا بار دیگر در پروژه ای به نام "قاتلان گل ماه" در کنار یکدیگر می ایستند.

مارتین اسکورسیزی کارگردان برنده اسکار اینبار در پروژه "کشتن گل ماه"با دو بازیگر برنده اسکار یعنی رابرت دنیرو و لئوناردو دیکاپریو همکاری می کند. این سه پیش از این در فیلم "مصاحبه سابقه همکاری داشته اند.

کمپانی اینترتیمنت تصمیم دارد تا فیلمنامه "کشتن گل ماه" را به نویسنده فیلم "فارست گامپ" اریک راث بسپارد و از هم اکنون برای کارگردانی و بازیگری در این فیلم با سه هنرمند برجسته هالیوودی وارد مذاکره شده است.

اگر دنیرو و دی‌دیکاپریو حضور در این فیلم را بپذیرند این اولین همکاری جدی بازیگران برتر دو نسل از سینمای هالیوود خواهد بود.

اسکورسیزی و دی کاپریو پیشتر در فیلم های "دار و دسته نیویورکی"، "هوانورد"، "شاتر آیلند"جدا افتاده" و "گرگ وال استریت" با یکدیگر همکاری کرده اند.

 رابرت دنیرو

این فیلم هشتمین همکاری دنیرو با اسکورسیزی خواهد بود. این دو در حال حاضر بر سر پروژه "ایرلندی" تجربه ای مشترک را در کنار "آل پاچینو" از سر می گذرانند. ایرلندی هفتمین همکاری دنیرو با این کارگردان بوده که در سال آینده میلادی اکران می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *