۲ قدرت اتمی "هند و چین" خود را برای جنگ آماده می‌کنند

20:35 - 25 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۵۵۵
یک روزنامه انگلیسی با اشاره به تنش های مرزی بوجود آمده میان چین و هند عنوان داشت که دو کشور مجهز به تسلیحات اتمی خود را برای جنگ آماده می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از ایندیپندنت، شواهد موجود در مرزهای چین و هند نشان می دهد که اگر دو کشور راه حلی سیاسی برای حل این مشکل پیدا نکنند آنگاه به سراغ گزینه نظامی می روند.

به نوشته این روزنامه شواهد حکایت از آن دارد که این دو کشور خود را برای جنگ آماده می کنند.

چین و هند این روزها روابط پر تنش و رو به تیرگی را تجربه می کنند و منطقه مورد نظر که اکنون هندی ها به گفته چین در آن حضور دارند برای دهلی نو هم اهمیت بالایی دارد.

این منطقه مسیری است که هند را از شمال شرق به دیگر نقاط این کشور مرتبط می سازد و وزارت امور خارجه چین تصاویری را منتشر کرده است که نشان می دهد نیروهای نظامی و تجهیزات هند از مرز «سیکیم» و «تبت» عبور کرده اند.

این مرز سال هاست مورد اختلاف طرفین است و یک ضلع آن هم بوتان است که می گوید چین با ساخت یک جاده در هیمالیا توافقات گذشته را زیر پا گذاشته و باعث شروع منازعات شده است.

اما چین دیدگاهی دیگر دارد؛ این کشور که ۱۹ بار از سال ۲۰۰۳ میلادی به این طرف با هند در باره اختلافات مرزی گفت و گو کرده است می گوید اگر نیروهای هندوستان از منطقه خارج نشوند مذاکره ای در کار نخواهد بود.

با این حساب فعلا درهای گفتگو به روی طرفین بسته شده و دو قدرت هسته ای دنیا ۵۵ سال پیش بر سر همین اختلافات مرزی با یکدیگر وارد جنگ شدند و از آن پس، سال ها مذاکرات بی نتیجه ای داشته اند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *