صدور 1093 صفحه قرار نهایی برای پرونده مضاربه صوری بوشهر / ۲۷۶ نفر از متهمان شناسایی شدند

8:38 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۲۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی مقدس در تشریح آخرین وضعیت پرونده کلان اقتصادی از صدور ۱۰۹۳ صفحه قرار نهایی پرونده مضاربه صوری بوشهر خبر داد.

بازپرس پرونده مضاربه صوری در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهارکرد: قسمت مهمی از پرونده با صدور قرار نهایی در ۱۰۹۳ برگ قرار جهت صدور کیفرخواست به دادستان بوشهر تقدیم شد.

این مقام قضایی با اشاره به اوراق پرونده به انضمام ۴۴ هزار چک و حواله کشف شده از سیستم بانکی اضافه کرد: مجموعا ۱۲۳ هزار و ۹۷۹ برگ در ۲۳۶ جلد پرونده وجود دارد.

قاضی مقدس افزود: دراین پرونده ۲۷۶ نفر از متهمان شناسایی شده اند که برای ۷۰ نفر از متهمان این پرونده با توجه به اینکه کل وجوه تحویل شده را عودت و به حساب مالباختگان برگردانده اند، قرار منع تعقیب صادر شده است.

وی با بیان اینکه در مورد متهم اصلی هم قرار مجرمیت صادر شده است اضافه کرد: در ارتباط با ۲۰۵ نفر دیگر از متهمان با توجه به اینکه قسمت‌هایی از وجوه و سود‌های تحصیل کرده را بازگردانده وعودت داده اند، نیاز به کار کارشناسی و حسابرسی دقیق است تا مبالغ دقیق سود‌های برده شده از آنان اخذ شود پرونده این متهمان همچنان درجریان است.
این مقام قضایی تصریح کرد: نکته بسیار مهم اینکه درادامه رسیدگی می‌بایست تعداد بیشتری از متهمان براساس چک‌های وصول شده شناسایی و تحت تعقیب قرار گیرند.

قاضی مقدس همچنین گفت: در خصوص تعداد ۱۰۸ نفر ازشکات با توجه به اینکه در تحقیقات موشکافانه و دقیق بازپرسی احراز شده است که آنان عمدتا وجوهی از متهم طلب ندارند و شکایتشان فاقد مدارک کافی بوده است قرار منع تعقیب صادر شده است؛ این اشخاص سابقا وجوه خود را از متهم اخذ کرده و این موضوع در تحقیقات صورت گرفته توسط اینجانب مشخص گردیده بود و برای برخی از آنان با توجه به اینکه وجوه مازاد از اصل پول خود را دریافت کرده بودند به عنوان متهم، پرونده تشکیل شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.
 
قاضی مقدس اظهارامیدواری کرد پس از ارسال پرونده به دادگاه هرچه سریعتر نسبت به موضوع فروش املاک رسیدگی و دادگستری استان بوشهر بتواند با فروش این املاک مجددا وجوهی را به مالباختگان تحویل نماید. همچنین ۴ خودرو از متهم وجود دارد که با فروش این اموال و املاک به همراه وجوه موجود به حساب مالباختگان توسط دادگستری بوشهر تعیین تکلیف شده و به آنان پرداخت شود.

وی گفت: امیدواریم دادگستری استان بوشهر نتیجه زحمات شبانه روزی  بازپرسی را به مردم نجیب استان بوشهر و مالباختگان این پرونده هرچه سریعتر اعلام و اقدام کنند و بتوانند هرچه سریعتر با فروش اموال متهم گره‌ای از کار مالباختگان بردارند.
 
وی آخرین موجودی حساب متهم را در زمان صدور قرار نهایی در بانک اینده 63019902558 ریال است که با نرخ سود بانکی کما کان در بانک آینده موجود و متعلق به مالباختگان است .

این مقام قضایی اضافه کرد: املاک متهم شامل یک ملک دو طبقه در خیابان بعثت بوشهر ، یک ملک 300 متری در خیابان بعثت بوشهر ، یک ملک ویلایی 195 متری درپشت زمین سپاهان بوشهر ،یک ملک دوطبقه در خیابان بی سیم، یک آپارتمان در خیابان شهید نبی پور در عاشوری بوشهر، یک آپارتمان درکوچه درمانگاه خیبر عاشوری بوشهر ،یک قطعه زمین در خیابان شکری بوشهر، یک ملک سه طبقه در خیابان مدرس بوشهر ، یک ملک در مسکن مهر بوشهر، یک ملک دو طبقه درشهر قم از استان قم ، یک واحد مرغداری در شهرستان بوشهرو سه قطعه زمین کشاورزی در روستای گورک که این املاک در حال حاضر موجود و متعلق به مالباختگان است .


این مقام قضایی در پایان اظهارکرد: دراین پرونده با تحقیقات موشکافانه استخراج ۴۴ هزار چک وحواله و تحقیق از شکات و متهمان و انجام صد‌ها مواجه حضوری بین شکات و متهم و واسطه‌ها و شکات به لطف خداوند متعال و دعای مردم مطلوب‌ترین نتیجه را تا امروز برای مردم در سنگین‌ترین و بی سابقه‌ترین پرونده استان کم نظرترین در کشور به ارمغان آورده و امیدواریم مراجع بعدی نیز با تلاش و همت و دلسوزی حقوق مردم و مالباختگان را استیفا کنند. ماحصل تلاش خود را تقدیم به مردم شریف و مسئولان دلسوز قوه قضائیه و شهدا گرانقدر می‌کنم.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *