ماجرای نیمروز جایزه بهترین کارگردانی جشن حافظ را دریافت کرد/شهاب حسینی بهترین بازیگر مرد شد/ محمدرضا گلزار جایزه ویژه هیات داوران را گرفت

21:33 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۲۶۲
هفدمین جشن حافظ با حضور هنرمندان و بازیگران برجسته عرصه سینما و تلویزیون و بدون حضور علی معلم در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، جشن حافظ امسال بدون اجراى على معلم شروع شد اما مهران مديرى به عنوان يكى از مجريان اين جشن بر روى سن آمد و گفت : خیلی کار سختی به من واگذار شده که به جای علی معلم در این جایگاه قرار بگیرم و برنامه را اجرا کنم. مطمئنم که این جاست و از این همه شور و نشاط و همت شما کیف می‌کند. خواهش می کنم همه به یاد علی معلم تا آخر مراسم حضور داشته باشند.

 مراسم در ساعت ۲۱:۱۳ با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با اجرای مهران مدیری آغاز شد.

جشن حافظ با اجراى مهران مديرى آغاز شد/ مجرى دورهمى: كار سختى است به جاى على معلم اجرا كردن

در ابتدای این مراسم با پخش صوتی از صحبت های شهید محسن حججی و وصیت به پسرش، یاد این شهید گرامی داشته شد. سپس امین معلم فرزند کوچک علی معلم به حضار خوشامد گفت. در ادامه ضمن پخش تصویری از مرحوم علی معلم، کلیپی از مراسم جشن حافظ در سال های گذشته پخش شد. سپس رضا یزدانی به اجرای چند قطعه موسیقی پرداخت. شیلا خداداد در ادامه مراسم شعر و متنی درباره خداوند و خلقت خواند.

هفدمین جشن سینمایی حافظ با حضور هنرمندان و بازیگرانی همچون جمشید مشایخی، رضا عطاران، مهران مدیری، مهران غفوریان، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، احسان علیخانی، الناز شاکردوست، ویشکا آسایش، یکتا ناصر، منوچهر هادی، مرجانه گلچین، شهرام شاه حسینی، مسعود جعفری جوزانی، داریوش ارجمند، اکرم محمدی، شیلا خداداد، جلیل، مونا و مارال فرجاد، مجید مظفری، مسعود فروتن، مریم کاویانی، محسن افشانی، ساعد هدایتی، دانیال عبادی، جواد عزتی، جواد طوسی، نورا هاشمی، فقیهه سلطانی ،داریوش ارجمند،کوروش تهامی، رضا داوودنژاد، ملیکا شریفی نیا، سارا بهرامی، پوران درخشنده، مجید مظفری، سروش صحت، سارا رسول زاده، بهرنگ علوی، محسن افشانی، بهروز شعیبی، حسین سلیمانی، مجید مشیری، متین سادات ستوده، هوتن شکیبا، امیر کاظمی، یوسف تیموری، بهرام افشاری، هومن سیدی، الهام حمیدی، الهام پاوه نژاد، سپیده خداوردی، نفيسه روشن و ... در حال برگزارى است در حال برگزاری است. 

جشن حافظ با اجراى مهران مديرى آغاز شد/ مجرى دورهمى: كار سختى است به جاى على معلم اجرا كردن

در ادامه این مراسم آذر معماریان همسر علی معلم به صحنه آمد و گفت: از همه شما تشکر می کنم که امشب به یاد علی معلم چراغ این جشن را روشن نگه داشتید. امسال به دلیل اینکه علی معلم تندیس های حافظ را پسندیده بود یکی از این تندیس ها را به نام او طراحی کردیم و در آن از فیروزه ایی که نشانی از علی معلم است استفاده کردیم. این نشان امسال به یکی از سینماگران تعلق می گیرد اما از سال های بعد ممکن است به یک ایرانی برسد که نام ایران را پر آوازه کرده است.

امید معلم فرزند علی معلم در ابتدای برنامه هیات داوران را بدین شرح معرفی کرد: خسرو دهقان، آرش خیروی، جواد طوسی، امیر پوریا، مانی باغبانی، هیوا مسیح، علیرضا مجمع، محمدرضا لطفی، امیررضا نوری پرتو، کسری ولایی، دکتر امیرهوشنگ هاشمی، آذر معماریان و امید معلم اعضای هیات داوران جشن امسال و از هیات تحریریه مجله دنیای تصویر هستند که یک به یک معرفی می‌شوند.

جشن حافظ با اجراى مهران مديرى آغاز شد/ مجرى دورهمى: كار سختى است به جاى على معلم اجرا كردن

مهران مدیری به دعوت امید معلم برای اجرای مراسم روی سن حاضر شده و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

وی در ابتدای سخنانش گفت: خیلی کار سختی به من واگذار شده که به جای علی معلم در این جایگاه قرار بگیرم و برنامه را اجرا کنم. مطمئنم که این جاست و از این همه شور و نشاط و همت شما کیف می‌کند.

نخستین جایزه اهدایی، تندیس "علی معلم" است. مجسمه‌ای مزین به طرح فیروزه و نام علی معلم که امسال برای نخستین بار به یک چهره برجسته ایرانی اعطا خواهد شد. آذر معماریان برای اهدای این تندیس به روی سن می‌آیند. او لباسی منقش به تصویر چهره علی معلم به تن دارد.

جشن حافظ با اجراى مهران مديرى آغاز شد/ مجرى دورهمى: كار سختى است به جاى على معلم اجرا كردن

آذر معماریان در ابتدای صحبت هایش گفت: چون علی معلم این طرح تندیس حافظ را بسیار دوست داشت، از همین طرح برای جایزه یادبود او استفاده شد. به اضافه طرح فیروزه که نشانه اوست. امسال این جایزه به یک سینماگر اهدا می‌شود،اما در سالهای آینده ممکن است به افراد حوزه های دیگر که برای ایران افتخار آفریده اند، اهدا خواهد شد.

اصغر فرهادی برنده امسال این جایزه است. او در مراسم حضور ندارد، اما فایل تصویری فرستاده که روی نمایشگرها پخش می‌شود. او در این ویدیو از این جایزه تشکر کرد. و برای ادامه راه دنیای تصویر و جشن حافظ آرزوی موفقیت کرد. ساره بیات به نمایندگی از وی، تندیس را تحویل گرفت.

ساره بیات که به جای قرهادی روی سن آمده بود افزود: نمی‌دانم واقعا چه بگویم. جای آقای معلم بیش از هر زمان دیگری امشب خالی است. بسیار خوشحالم که می‌توانم این تندیس را به دست آقای فرهادی برسانم.

جشن حافظ با اجراى مهران مديرى آغاز شد/ مجرى دورهمى: كار سختى است به جاى على معلم اجرا كردن

نخستین بزرگداشت یک عمر فعالیت نوشتاری است که طبق اعلام قبلی، به شهرام جعفری نژاد اعطا می‌شود. جواد طوسی، منتقد قدیمی و از برندگان پیشین این جایزه با دعوت مدیری برای تقدیر از وی به روی صحنه می‌آید.

نخستین جایزه اهدایی، تندیس "علی معلم" است. مجسمه‌ای مزین به طرح فیروزه و نام علی معلم که امسال برای نخستین بار به یک چهره برجسته ایرانی اعطا خواهد شد. آذر معماریان برای اهدای این تندیس به روی سن می‌آیند. او لباسی منقش به تصویر چهره علی معلم به تن دارد.

مهران مدیری برای اعلام بزرگداشت یک عمر دستاورد هنری بالای سن آمد. امسال از محمدعلی کشاورز، بازیگر قدیمی و مشهور سینما و تلویزیون ایران به پاس یک عمر فعالیت هنری پربار تجلیل شد.

کشاورز که نمی‌توانست روی سن بیاید گفت: علی معلم در مجله خود به سینما و تئاتر می‌پرداخت. اگر ما می‌خواهیم سینمای خوبی داشته باشیم، باید تئاتر قدرتمندی داشته باشیم. من برای مردم ایران آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام زمینه‌ها دارم.

جایزه بهترین فیلمنامه تلویزیونی، آغازگر جوایز بخش تلویزیون هفدهمین جشن حافظ است. مهران مدیری از آزیتا حاجیان و کورش تهامی برای اهدای این جایزه دعوت می‌کند.

جشن حافظ

بهترین فیلمنامه تلویزیونی به سروش صحت و ایمان صفایی برای سریال «لیسانسه‌ها» اهدا شد.

صحت پس از حضور روی سن گفت: خیلی خوشحالم که ما این جایزه را بردیم. جای آقای معلم خیلی خالی است. این کت مندرس 17 ساله که یادتان هست، من امشب بالاخره این کت را در می‌آورم، اما نگهش می‌دارم به یاد این هفده سال و برای هفده سال بعدی یک کت دیگر می‌خرم. اصفهانی‌ام دیگر!

امیر پوریا برای اهدای جایزه ویژه هیات داوران روی سن آمده و گفت: علی معلم بر خیلی مسائل با مدیران فرهنگی اختلاف داشت. از جمله مشکلاتی که ابتدای انقلاب برای ستاره‌ها درست کردند. امشب من به نمایندگی از هیات داوران قرار است تندیس ویژه را به کسی اهدا کنیم که خود من یکی از ویژگی‌های زیبایی شناختی او را تدریس می‌کنم. سورپرایز امشب ما را حمید نعمت اله و علیرضا رئیسیان برای اهدای این جایزه اعلام خواهند کرد.

 جایزه ویژه هیات داوران جشن حافظ در میان تشویق کرکننده حضار، به محمدرضا گلزار اهدا شد.

گلزار در میان تشویق حضار روی سن حاضر شد و گفت: خیلی ممنونم. تشکر می‌کنم از هیات محترم داوران جشن وزین دنیای تصویر. جای آقای معلم خیلی خالی است و مطمئنم همه شما با من هم عقیده اید که ایشان اینجا حضور دارند. من این جایزه را بعد از هفده سال به فال نیک می‌گیرم و از همه طرفداران و مردم عزیزم که همراهی‌ام کردند، ممنونم.

میلاد کی مرام و الهام حمیدی برای اعلام برنده جایزه بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون به روی سن آمدند. 

جایزه بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی به سیما تیرانداز برای سریال پادری اهدا شد.

سیما تیرانداز درباره دریافت این جایزه گفت: جای آقای معلم خالی نباشد و مرسی از هیات داوران که من را لایق دانستند.

جایزه بعدی این جشن جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی است و مرجانه گلچین برای اهدا این جایزه روی سن آمد.

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی به هوتن شکیبا برای بازی در سریال «لیسانسه‌ها» تعلق گرفت.

مهران مدیری امشب حسابی امین حیایی را سوژه شوخی‌هایش کرده است. مدل موی عجیب حیایی نیز مزید بر علت شده است! مدیری از او و هنگامه قاضیانی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام دعوت می‌کند.

تندیس حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیون به ساره بیات برای سریال «عاشقانه» تعلق گرفت.

پوران درخشنده برای اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی بالای سن آمد.

جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی به هومن سیدی برای «عاشقانه» اهدا شد.

 سیدی پس از حضور روی صحنه گفت: فکر می‌کنم فقط در ایران اتفاق می‌افتد که آدم در ان واحد هم خوشحال باشد و هم ناراحت. خوشحالم برای این جایزه و ناراحتم برای نبود علی معلم.

جشن حافظ

تندیس حافظ بهترین کارگردان تلویزیون به منوچهر هادی برای "عاشقانه" اهدا شد.

هادی گفت: عاشقانه‌ای‌ها تشویق! این جایزه اول متعلق به همه بچه‌های عاشقانه است و بعد به مامان سوفیا! یکتا ناصر عزیزم. یاد آقای معلم گرامی. لطفا به افتخارشان بایستید و تشویقش کنید!

غلامرضا نیکخواه، مهران غفوریان، یوسف تیموری و رضا داوودنژاد برای اهدای جایزه بهترین سریال تلویزیونی بالا آمدند.

جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی به "لیسانسه ها" تعلق گرفت.

جایزه بهترین چهره تلویزیونی، آخرین جایزه بخش تلویزیون خواهد بود و لادن مستوفی و یکتا ناصر این جایزه را اهدا می‌کنند.

جایزه بهترین چهره تلویزیونی به احسان علیخانی اهدا شد.

علیخانی گفت: بین نامزدها دو رفیق دارم به اسم رامبد جوان و عادل فردوسی پور. آقای مدیری هم که کارش درست است، اما انگار با من قهر است که چرا به برنامه‌اش نرفته‌ام. نکته آخر، اولین تصویری که پخش شد متعلق به او بود. هرکدام از ما تلقی خاصی از شجاعت داریم. چند روزی است که عکسی دست به دست می‌شود. نگاه کردن به چشمان «محسن حججی» خیلی سخت است. دوست دارم این جایزه را تقدیم کنم به خانواده او.

جوايز بخش مستند و تلويزيون جشن حافظ بدین شرح اعلام شد:

جایزه بهترین فیلم مستند به «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم اهدا شد.

جايزه بهترین فیلمنامه تلویزیونی به سروش صحت و ایمان صفایی برای سریال «لیسانسه‌ها» رسيد.

جایزه بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی به سیما تیرانداز برای سریال پادری اهدا شد

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی به هوتن شکیبا برای بازی در سریال «لیسانسه‌ها» تعلق گرفت.

تندیس حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیون به ساره بیات برای سریال «عاشقانه‌ها» اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی به هومن سیدی برای سریال «عاشقانه» تعلق گرفت.

تندیس حافظ بهترین کارگردان تلویزیون اهدا شد به منوچهر هادی برای «عاشقانه».

تنديس بهترين مجموعه تلويزيونى به رضا جودى براى تهيه كنندگى سريال ليسانسه ها اهدا شد.

سعيد راد كه براى اهداى جايزه دوم بهترين چهره تلويزيونى روي سن آمده: من می‌خواهم جلوی عکس علی معلم بایستم و به اوسلام کنم. همه سالن به او سلام کنید! من ده سالی است که در جشن حافظ شرکت می‌کنم. یک‌بار هم از من تقدیر شد که از هر جایزه‌ای که گرفته‌ام برایم باارزش‌تر بود. به تمام بزرگان احترام می‌گذرام و از حضور تمام جوانان ستاره سینمای ایران خرسندم.

در حالی که به واسطه مجری‌گری مدیری در جشن امسال کسی احتمال جایزه را نمی‌داد، مهران مدیری برنده دومین تندیس چهره برتر تلویزیونی جشن امسال شد.

مدیری در ادامه گفت: احسان علیخانی چه گفت؟ گفت من با او قهرم؟ بله درست است قهرم! این را هم بگویم که محمدصالح علا کسی است که همه ما در تلویزیون شاگردش بوده‌ایم و به نظرم همه جایزه‌های دنیا را باید به او داد.

نوبت اهدای نشان عباس کبارستمی است که دومین سال آن است. همایون ارشادی برای اهدای آن روی سن آمده است.

عباس کیارستمی و علی معلم حضور فیزیکی کنارمان ندارند اما حضور معنوی‌شان سال‌ها کنار ما خواهد بود. این نشان برای کسی است که در سینما جسارت به خرج بدهد.

جایزه عباس کیارستمی امسال به رضا درمیشیان اهدا شد.

نوبت به اهدای جایزه بهترین موسیقی متن رسید تا جوایز بخش سینما آغاز شود. مهران مدیری از کیهان کلهر به عنوان یک چهره جهانی یاد می‌کند و نام او را به عنوان برنده اعلام می‌کند. سالن سراپا تشویق می‌شود.

کلهر گفت: متشکرم از حسن نظر شما. امیدوارم که لایق محبت‌هایتان باشم.

اهدای جایزه بهترین دستاورد هنری و یک انتخاب غیرمنتظره آغاز شد. لوریس چکناواریان برای اهدای جایزه روی سن آمدند.

تندیس بهترین دستاورد هنری به عبدالله اسکندری برای طراحی چهره‌پردازی سه‌بعدی «لانتوری» تعلق گرفت.

اسکندری گفت: از هیات داوران تشکر می‌کنم و به رضا درمیشیان هم بابت جایزه‌اش تشکر می‌کنم. از شهامت و محبتش نسبت به خود من ممنونم.

 محمدعلی کشاورز جایزه یک عمر فعالیت هنری را دریافت کرد.

لوریس چکناواریان به روی سن می‌آید تا برنده جایزه بهترین ترانه را اعلام کند.

جایزه بهترین ترانه تیتراژ به سالار عقیلی برای سریال "معمای شاه" رسید.

سالار عقیلی از زنده‌یاد افشین یداللهی یاد کرد و قطعه خون غزل را به صورت زنده برای حضار اجرا کرد.

سالار عقیلی قطعه "ایران" را اجرا می‌کند و اشاره می‌کند که علی معلم بسیار این قطعه را دوست داشته است. او این قطعه را به آذر معماریان تقدیم کرد.

نسرین مقانلو و بهنوش بختیاری برای اهدای جایزه بهترین تدوین و فیلمبرداری روی سن آمد.

تندیس بهترین تدوین به سجاد پهلوان زاده برای "ماجرای نیمروز" رسید.

پهلوان زاده گفت: ما جوان‌ها کمی دیر رسیدیم و آقای معلم را خوب ندیدیم. روحش شاد. از پدر و مادرم تشکر می‌کنم. آقای مدیری! تدوین فیلمتان خیلی خوب نبود، اما ما دوستتان داریم!

جایزه بهترین فیلمبرداری به هومن بهمنش برای «اژدها وارد می‌شود» به تعلق گرفت.

 مهران مدیری، محمد سریر و سیروس الوند را برای اهدای جایزه فیلمنامه روی سن فرا می‌خواند.

الوند در ابتدای ورودش گفت: مهران جان! همیشه فکر می‌کردم در خیابان و کوچه نمی‌توانی کار کنی که این‌قدر داخلی کار می‌کند. فیلمت را دیدم. در خیابان و کوچه بود و خیلی هم خوب بود.

تندیس حافظ بهترین فیلمنامه به رضا عطاران برای فیلمنامه «دراکولا» تعلق گرفت.

عطاران گفت: سلام به همه! خوشحالم که این جشن دوباره برگزار می‌شود. ممنونم از هیات داوران. فکر می‌کنم همین که فهمیدند من سواد نوشتن دارم، بهم جایزه دادند! می‌دانم که یکی از رای‌ها مال علی آقاست. مرسی!

تندیس دوم حافظ برای بهترین فیلمنامه سینمایی به نرگس آبیار برای فیلمنامه «نفس» اهدا شد.

آبیار پس از دریافت این جایزه گفت: ممنونم از همه. وقتی بعد از رفتن آقای معلم چنین جشنی این‌قدر خوب و زیبا برگزار می‌شود، نشان از حضور یک بانوی قدرتمند پشت آن است. ممنون خانم معماریان.

جایزه دوم بهترین بازیگر زن سینما به الناز شاکردوست برای فیلم «مبارک» تعلق گرفت.

شاکردوست گفت: خدا را شکر می‌کنم. خیلی جا خوردم و اصلا توقعش را نداشتم. این جایزه برایم خیلی ارزشمند است چون متعلق به جشن مستقلی است که می‌دانم نیت بنیان‌گذارش تا چه حد پاک بوده است. ممنونم

هنگام اعلام اسامی نامزدها، حضار بیش از همه شهاب حسینی را تشویق می‌کنند. سامان سالور برای اهدای این جایزه روی سن آمد.

نخستین تندیس بهترین بازیگر مرد سینما به جواد عزتی برای بازی در «ماجرای نیمروز» تعلق گرفت.

عزتی پس از دریافت این جایزه گفت: من چیزی حاضر نکرده بودم که بگویم، دم همه گرم! جای علی معلم بسیار خالی است و من از او با عشق زندگی کردن را یاد گرفتم. از هرکس که باید تشکر کنم، تشکر می‌کنم، چون یادم نیست!

تندیس دوم بهترین بازیگر مرد به شهاب حسینی برای فیلم "فروشنده" اهدا شد.

تندیس سوم بهترین بازیگر مرد به نوید محمدزاده برای فیلم "لانتوری" اهدا شد.

احمد مهران‌فر و هادی حجازی‌فر روی سن آمده‌اند تا بهترین کارگردان جشن حافظ را معرفی کنند.

تندیس بهترین کارگردان سینما  به محمدحسین مهدویان برای «ماجرای نیمروز» اهدا شد.

محمدحسین مهدویان به دلیل تولد دخترش در سالن حضور نداشت و محمود رضوی، تهیه کننده فیلم جایزه را به جای او دریافت کرد. 

رضوی گفت: مثل همه یادی کنم از آقای معلم عزیز. هم قبل از جشنواره از فیلم حمایت کردند و هم زمان جشنواره. من این فیلم را در ساخت مدیون سیانور هستم. اگر آن فیلم ساخته نمی‌شد، امکان ساخت این هم نبود. جایزه مال من نیست و نمی‌توانم به کسی تقدیم کنم، اما خواهش می‌کنم همه برای شادی روح آقای معلم و قهرمان ملی مان محسن حججی صلواتی بفرستید.

مهران مدیری از امید معلم، الناز شاکردوست، فاطمه معتمدآریا، کیهان کلهر، پوریا پسر خسرو شکیبایی، عبدالله اسکندری برای اهدای جایزه بهترین فیلم دعوت کرد.

فروشنده اصغر فرهادی بهترین فیلم جشنواره حافظ شد.

با اعلام این جایزه، هفدهمین جشن حافظ به پایان رسید.



ناشناس
|
-
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
بابا بسته چقدر این بازیگرها جشن دارن؟؟؟ اینهمه مهندس و دکتر هست کسی براشون تا حالا جشن گرفته؟؟؟ جمع کنید بابا اینهمه نمایش میدید خودتون رو که چه؟ مثلا چه گلی به سر ملت زدید همش خودتون را تشویق می کنید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *